دسته بندی ها
محصولات
مقالات جدید

آکوا دی جیو بلک: تجسم قدرت دریا با طراوتی بی‌انتها

آکوا دی جیو بلک: تجسم قدرت دریا با طراوتی بی‌انتها
عطر آکوا دی جیو پرفومو از برند جورجیو آرمانی، که در سال 2015 معرفی شد، تجربه‌ای متفاوت و خاص را برای استفاده‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. این عطر با نت‌های ابتدایی دریایی و مرکباتی خود، شما را به سواحل ایتالیا می‌برد.

شروع کننده مسیری متفاوت

تجسم قدرت دریا با طراوتی بی‌انتها

مشاهده ویدئو در کانال آپارات

آکوآ دی جیو ؛ عطری از دل دریا هر ساله در دنیا بالغ بر 1000 عطر جدید توسط برند های معتبر معرفی و روانه بازار می شوند ؛ عطرهایی که هر کدام خود یک داستان و سرگذشت تولید دارند و به تنهایی می توانند شمارو به دل دنیایی جدید برده و ساعت ها شما را در آنجا مشغول خویش سازند.

برند جورجیو آرمانی که فعالیت خود را در دهه نود قرن 20 میلادی به صورت خیلی جدی و حرفه ای شروع کرد؛در سال 2015 رایحه ای را روانه بازار کرد که همگان را مبهوت خویش ساخت. آکوآ دی جیو ؛پرفومو ، عطری که مسیر خود را از دل دریا آغاز می کند و در این سفر شما را از باغات مرکبات و از میانه کوهستان های سبز و قدرتمند کشور ایتالیا عبور می دهد. در بخش آول به مطالعه راجب اجزای سازنده این عطر و نت های تشکیل دهنده آن می پردازیم.

Aqa Di Gio Black

نت های حیرت انگیزی که دونه به دونه توسط آلبرتو موریاس طراحی شده است.(برای آشنایی با نت های بر روی این مقاله کلیک بفرمائید).

نت اول:

آب دریا ؛

در هر عطری این نت را مشاهده کردین بدانید با یک عطر خنک و جذاب مواجه خواهید شد.پرفیومر ها راجب آن می گویند ، احساس می کنید در کنار سواحل کومو در ایتالیا در حال قدم زدن هستید و نسیم باد بوی دریا را در آغوش شما می اندازد. آب دریا در این عطر هم همین کار را کرده است و با رایحه مقدس خود آن را تطهیر کرده است.

برگاموت ( ترنج )؛

ترنج را به دلیل رایحه بسیار لطیف و پیچیده اش، بسیار بیشتر از سایر مرکبات، "بهترین گل مرکبات" می نامند. رایحه ای اسیدی و تازه، به وضوح، اما همچنین تلخ، میوه ای، و گلی لطیف با تنی ملایم تند، یادآور اسطوخودوس. تاریخ هیچ مدرک قطعی در مورد منشأ ترنج، نتیجه تلاقی پرتقال تلخ با لیمو برای برخی، یا تلاقی پرتقال تلخ با لیمو برای برخی دیگر وجود ندارد. آنچه مسلم است این است که درختان ترنج به مدت 600 سال در کالابریا، منطقه کوچکی بین ایتالیا و سیسیل، رشد می کنند. ترنج در ابتدا شبیه یک آهک به نظر می رسد، اما زمانی که به اندازه کامل رشد می کند مانند یک نارنجی زرد به نظر می رسد. گوشت آن خوراکی نیست، اما می‌توانیم از پوست آن اسانس زیبایی با رنگ‌های اسیدی، تلخ، تازه، میوه‌ای و گلی استخراج کنیم.

رزماری ؛

روغن رزماری برای مصرف در عطرهای بدن یا خوشبوکننده‌های اتاق استفاده می‌شود. همچنین به عنوان بخور سوختنی، در شامپوها و محصولات تمیز کننده استفاده می‌شود.نت رزماری در این رایحه ای چوبی و گیاهی به عطر می بخشد که در پخش بو و ماندگاری کمک بسیار زیادی به این عطر می کند.. گل شمعدانی ؛ شمعدانی‌ها در واقع، گیاهانی هستند با خاستگاه آفریقایی و استرالیایی. بعضی گونه‌های آن در شمال آمریکا و استرالیا انتشار دارند و عده‌ای نیز به مناطق مدیترانه‌ای وارد شده‌اند. گونه‌های مختلفی نیز به صورت زینتی در پارک‌ها کاشته می‌شوند که باغبانان معمولاً آن را، به جای پلارگونیوم و به غلط، ژرانیوم می‌نامند. این گل در این عطر به مانند پل عمل می کند و نت های اولیه را به نت های پایانی می رساند و این انتقال قدرت را از نت های اولیه به پایانی را به گونه ای انجام می دهد که شاکله عطر حفظ شده و باعث تخریب ساختمان بویایی نشود..

گل سالویا

نام Salvia، برای اولین بار توسط پلینی برای گیاهی مورد استفاده قرار گرفت که به احتمال زیاد salvia (حکیم عمومی) بود و از لاتین salvere مشتق شده‌است. کُنیه خاص دیوینوروم به دلیل استفاده سنتی گیاه در طالع‌بینی به او داده شد.اغلب به طور بی‌ربط به صورت "diviner's sage" یا "seer's sage" ترجمه می‌شود. آلبرت هافمن که اولین کارخانه را با اسم Wasson جمع‌آوری کرد، به این گیاه جدید که به نام divinorum داده شده‌بود اعتراض کرد و گفت:"من از این نام خوشحال نبودم چون salvia divinorum یعنی" سلویای ارواح"، در حالی که سالویا دیوینوروم، نام صحیح، به معنای" سلویا کشیش‌ها " بود. هم اکنون این کتاب در ادبیات گیاه‌شناسی تحت نام salvia divinorum قرار دارد. بخور ؛

Aqa Di Gio Black

رزین معطر استخراج شده از درخت Boswellia معروف به olibanum یا کندر یکی از قدیمی ترین مواد معطر شناخته شده برای بشر است. خواص معطر آن از اواخر عصر حجر یعنی حدود 15 هزار سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفته است. مصریان، یونانی‌ها، رومی‌ها و اعراب آن را به عنوان طلا ذخیره می‌کردند. برای خود نام عطر (per fumum، از طریق دود) باید از بخور تشکر کنیم. قیمت رزین های بخور طبیعی خوب حتی در دوران مدرن هرگز ارزان نبوده است. در طول بخش عمده ای از تاریخ استفاده از بخور، استفاده از آن به مقاصد مقدس برای سوزاندن در معابد محدود می شد، به همین دلیل است که بسیاری از ما بوی بخور را با مذهب مرتبط می کنیم.

نعنا هندی

نعناع هندی گیاهی سبز و بوته ای شگفت انگیز از خانواده نعناع است. متعلق به جنس پوگوستمون است و ارتفاع آن تا دو یا سه فوت می رسد. این گیاه با گل‌های ظریف مایل به صورتی مایل به سفید و برگ‌های معطری که قرن‌هاست در عطرسازی استفاده می‌شود، به دلیل رایحه فوق‌العاده و قوی‌شان تزیین شده است. نعناع هندی بومی مناطق گرمسیری آسیا است، اما در تمام آب و هوای گرم تا گرمسیری به خوبی رشد می کند. امروزه انواع مختلفی از جنس پوگوستمون در سراسر آسیا، آفریقای غربی و آمریکای جنوبی به دلیل روغن معطرشان که به روغن نعناع هندی معروف است، کشت می شود.

در بخش دوم و پایانی می خواهیم به این موضوع بپردازیم که این رایحه برای چه سلیقه مناسب است و در چه فصلی بیشترین میزان بازخورد را می توان گرفت؛ این رایحه برای افرادی مناسب است که به دنبال عطری هستند که بوی سبک ولی در عین حال قدرتمند داشته باشد و پخش بوی آن طوری باشد که قبل از ورود ایشان به هر جمعی ، عطرشان زودتر از خودشان به آن مکان برسد. ماندگاری نسبتا خوبی دارد و بین 5 الی 7 ساعت می ماند ولی پخش بوی فوق العاده آن است که برای همه آن را دوست داشتنی کرده است. این رایحه مناسب فصل بهار و تابستان بوده و خنکی آن شما را از گرمای این فصول نجات می دهد. بخواهم حس این عطر را برایتان توصیف کنم اینگونه می شود : (( نوشیدن لیوانی آبی خنک ، در دل گرمای غیر قابل تحمل مرداد ماه ))



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید