آلبرتو موریاس کیست؟!

آلبرتو موریاس کیست؟!
آلبرتو موریلاس، عطرساز افسانه‌ای متولد 1950 در سویا، اسپانیا، با خلق عطرهای برجسته‌ای مانند CK One و Acqua di Gio و همکاری با برندهای مشهوری همچون Calvin Klein و Gucci، تأثیر عمیقی در صنعت عطرسازی داشته و جوایز متعددی کسب کرده است.

آلبرتو موریاس کیست؟!

یکم سخت میشه اگر خودتون رو علاقه مند به عطر و عطرباز بدانید و آلبرتو موریلاس(موریاس) افسانه ای را نشناسید.
                                   

                   

آلبرتو موریالاس یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین عطرسازان جهان است که بیشتر از چهار دهه در صنعت عطرسازی فعالیت داشته است،همچنین او با خلق عطرهای بی نظیر و ماندگار به همراه داستان سرایی کم نظیر،توانسته جایگاه ویژهای در این صنعت برای خود کسب کند و با برندهای مطرح جهانی همکاری کند. آلبرتو در سال 1950 در سویل، اسپانیا متولد شد.

Alberto Morillas

وی از کودکی علاقه مند به هنر و بوهای مختلف بود که این علاقه او را به سمت عطرسازی سوق داد.  پس از اتمام تحصیلاتش به مدت دو سال در مدرسه هنرهای زیبا ژنو، به سوئیس نقل مکان کرد و در این شهر به حرفه عطرسازی پرداخت.پس از الهام گرفتن از مقاله ووگ در مورد عطار فرانسوی ژان پل گرلن ، در 20 سالگی شروع به کار در حرفه ی عطاری کرد . در سال 1970 ، موریالاس به شرکت عطر و طعم سوئیسی فیرمنیخ پیوست ، جایی که با ساخت عطر ماست د کارتیر در سال 1975 ، اولین عطر شرکت جواهرات کارتیه ، خود را به جهان نشان داد. دراین شرکت، او فرصت یافت تا با بهترین مواد اولیه و تکنیکهای عطرسازی آشنا شود و مهارت های خود را بهبود بخشد تا بتواند قله درخشش را در دنیا فتح کند. با ترکیب هنری و علمی به خلق عطرهای بی نظیر پرداخت و به سرعت به عنوان یکی از استعدادهای برجسته در این صنعت شناخته شد.

بهترین عطرها

آلبرتو موریالاس در طول دوران حرفه ای خود، عطرهایی را خلق کرده که بسیاری از آن ها به عنوان عطرهای کلاسیک و محبوب می شناسند.همکاری با برندها آلبرتو موریالس در طول دوران حرفه ای خود با بسیاری از برندهای معتبر جهانی همکاری کرده است. آلبرتو موریالس، یک طراح موفق عطر است که برندهای زیادی به دنبال همکاری با وی هستند.برخی از معروف ترین عطرهای او عبارتند از:
1. One CK : برای برند Klein Calvin اولین عطر یونی سکس که در دهه 1994 معرفی شد و به سرعت به یکی از پرفروش ترین عطرهای جهان تبدیل شد،عطری که آلبرتو این محبوبیت را مدیون الهامات زمان ساخت این عطر می داند.


2. Gio di Acqua: برای برندArmani Giorgioاین عطر با رایحه ای تازه و دریایی، یکی از محبوبترین عطرهای مردانه است.
Giorgio Armani Acqua di Gio Parfum
3. Kenzo by Flower:برای برند :Kenzoاین عطر گلی با رایحهای لطیف و ماندگار، یکی از عطرهای برجسته موریالس است.
 
4.Bloom Gucciبرای برند :Gucciاین عطر گلی و زنانه با ترکیبی از یاس، مریم و ریشه زنبق، یکی از جدیدترین و محبوبترین عطرهای اوست.
gucci bloom
5. Omniaبرای برند :Bvlgariیک عطر پیچیده و غنی که با ترکیبی از ادویهها و گلها، به یکی از عطرهای نمادین این برند تبدیل شده است.
Bvlgari Omnia
6. Crystal Brightبرای برند :Versaceیک عطر زنانه با ترکیبی از نت های میوهای و گلی که به عنوان یکی از عطرهای پرفروش و محبوب موریالس شناخته میشود.
Bright Crystal
موفقیت های آلبرتو موریالاس 


در صنعت عطرسازی آلبرتو موریالس در سال ۱۹۷۵ به نیویورک سفر کرد و شش سال بعد با پروژه ی عطر لو موست دو کارتیه اولین کارش را با ”کارتیه“ شروع کرد. رمز موفقیت این طراح بزرگ عطر و ادکلن در آن است که آلبرتو به طور وسیعی مواد اولیه را مورد مطالعه قرار می دهد و پروژه های مختلفی را به عهده گرفته است و خالق تعداد بی شماری از پرفروش ترین عطریات می باشد. موفقیت های او به شکلی بود که در سال ۲۰۰۳ بهترین جایزه ی عطاری یعنی ”فرانسوا کتی “Coty Francois به او تعلق گرفت. به این ترتیب این آموزش ها و تجربیات شخصی آلبرتو موریالاس باعث شده اند تا آثار موریالاس براساس قالب های ذهنی خاص و منحصر بفرد و در شکلهای مختلف خلق شوند و از هیچ یک از قوانین و اصول متداول و مرسوم پیروی نکنند.

نکته مهم در مورد آلبرتو و کارهایش آن است که هیچ محدودیتی برای بکارگیری مواد اولیه برای شیوه های متعددی که مد نظر دارد قائل نمی شود. و دیگر این که او همواره زمان زیادی را به تحقیق و دنبال کردن علاقمندی های خویش اختصاص می دهد. ذکر این نکته در مورد آلبرتو موریلاس ضروری است که در واقع او هیچ دوره تخصصی مربوط به این کار یعنی عطرسازی را نگذرانده و به صورت تجربی این کار را به انجام رسانده است و جالب تر اینکه بسیاری از بهترین و پر فروش ترین ادکلن ها که برنده جوایز شدن و فروش این روایح در کل جهان. او درباره عطرساز شدن خودش می گوید: در سن ۲۱ سالگی وقتی که کارمند ساده شرکت فرمنیخ بودم از روایح گلی، چوبی وگیاهان به وجد می آمدم. آنجا بود که متوجه شدم عشقم به عطرسازی چقدر زیاد است و همان موقع نزد رئیس شرکت رفتم و گفتم: می خواهم عطر ساز شوم او به من نگاه کرد و گفت چطورامکان دارد؟ تو باید شیمی و ترکیبات را بلد باشی، ولی من به او نگاه کردم و گفتم: من نیاز دارم که عطرساز شوم. او به من فرصت داد که امتحان کنم و من الان در این جایگاه ایستاده ام.

سبک عطرسازی

سبک عطرسازی آلبرتو موریالاس ترکیبی از هنر و علم است.او با استفاده از مواد اولیه طبیعی و سنتتیک، عطرهایی با رایحه های ماندگار و پیچیده خلق میکند. موریالاس به دلیل تواناییاش در ترکیب نتهای مختلف و خلق رایحه هایی که حس ها و خاطرات را زنده می کنند، شناخته میشود. طراحی های آلبرتو موریالس، به دلیل اینکه از هیچ روش ثابت و عامیانه ای استفاده نمی کند، به شدت متفاوت و دارای طرفداران بی شماری است. همچنین به واسطه این طراحی ها، توانست در سال ،2003 جایزه COTY FRANCOIS را که به بهترین عطارها داده می شد، کسب کند.

تاثیر و میراث

 آلبرتو موریالاس با خلق عطرهای بینظیر و همکاری با برندهای معتبر جهانی، تاثیر بسزایی در صنعت عطرسازی داشته است. او نه تنها عطرهای محبوب و پرفروشی خلق کرده، بلکه استانداردهای جدیدی در این صنعت بنا نهاده است. میراث او در دنیای عطرسازی تا مدتها باقی خواهد ماند و الهام بخش نسل های آینده عطرسازان خواهد بود.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید