دسته بندی ها
محصولات
مقالات جدید

قوی ترین عطر های ساخته شده به دست بشر!

قوی ترین عطر های ساخته شده به دست بشر!
همیشه ماندگاری یکی از دغدغه ما ایرانی هاست؛در این مقاله قصد داریم به پنجا از خفن ترین و قوی ترین عطر های ساخته شده بپردازیم که ماندگاری فوق العاده ای در سطح جهانی داشته و دارند.

ماندگارترین عطرهای دنیا: قدرت بویایی و ماندگاری(از نظر مشاورین یانی!)

عطرها ابزاری فراتر از یک بوی خوش هستند؛ آن‌ها بخشی از هویت ما را شکل می‌دهند و می‌توانند خاطرات و احساسات را زنده کنند. یکی از جنبه‌های مهم عطرها ماندگاری آن‌هاست. در این مقاله، به بررسی پنج عطر ماندگار و سنگین دنیا می‌پردازیم که از قدرت بویایی بالایی برخوردارند و به دلیل نت‌های غنی و پیچیده‌شان شناخته می‌شوند.در مقاله های قبلی به تاریخچه،برند های مطرح عطرسازی؛معرفی عطر های مختلف و... پرداخته بودیم؛اما در این مقاله تصمیم براین داریم پنج تا از ماندگار ترین عطر های دنیا از نظر خودمان را به شما معرفی کنیم.

1. Amouage Interlude Man

اینترلود یکی از عطرهای برجسته و ماندگار از برند عمانی Amouage است. این عطر به عنوان یکی از بهترین عطرهای مردانه شناخته می‌شود و به دلیل ترکیبات عمیق و خاصش، شهرت زیادی در بازار محدوده خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس دارد.این عطر میان آقایون سخت پسند یا سنگین پسند بسیار عطر محبوبی هست اما اگر به نظر شما این عطر دیگه خیلی سنگین هست گزینه ای ملایم تر میتونه عطری به نام اپیک من باشه از همین برند.

Amouage Interlude

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت‌های ابتدایی:

این عطر با نت‌های ترنج، پونه کوهی و فلفل آغاز می‌شود. این نت‌های اولیه به عطر احساس تازگی و شادابی می‌بخشند.

نت‌های میانی:

پس از گذشت چند دقیقه، نت‌های میانی شامل روایح دودی ، لابدانیوم ، اوپوپوناکس و کهربا وارد صحنه می‌شوند. این نت‌ها به عطر عمق و گرما می‌دهند و باعث می‌شوند که بوی آن بیشتر حس شود.

نت‌های پایانی:

در نهایت، نت‌های عمیق و غنی شامل چوب صندل سفید ، چرم ، عود و در نهایت نعناع هندی ظاهر می‌شوند. این ترکیبات به عطر قدرت و ماندگاری فوق‌العاده‌ای می‌بخشند.

2. Mancera Red Tobacco

توباکو قرمز از برند مانسرا از برند فرانسوی Mancera یکی دیگر از عطرهای مشهور و ماندگار است. این عطر به دلیل ترکیب نت‌های دودی، ادویه‌ای و تنباکو، یک تجربه ماندگار و جذاب را ارائه می‌دهد.

Red Tobacco Mancera

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت‌های ابتدایی:

توباکو قرمز با نت‌های زعفران، دارچین، تنباکو، سیب، جوز هندی و گلابی آغاز می‌شود. این نت‌ها شروعی قوی و غنی را رقم می‌زنند که به عطر حس گرمی و غنای خاصی می‌دهد.

نت‌های میانی:

پس از مدتی، نت‌های میانی شامل عود و یاس به عطر اضافه می‌شوند. این نت‌ها به ترکیب بعد جدیدی می‌بخشند و بوی عطر را عمیق‌تر می‌کنند.

نت‌های پایانی:

در نهایت، نت‌های پایانی شامل وانیل، مشک سفید، کهربا، چوب صندل و پچولی به ترکیب می‌پیوندند. این نت‌ها به عطر لطافت و عمق بیشتری می‌دهند.

3. Tom Ford Tobacco Oud

توباکو عود یکی از عطرهای برجسته در مجموعه Private Blend(لاین اختصاصی این برند)از برند آمریکایی Tom Ford است. این عطر به دلیل ترکیب نت‌های تنباکو و عود، عطری بسیار سنگین و مردانه است که به دلیل ماندگاری بالایش معروف است.

Tom Ford Tobacco Oud

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت‌های ابتدایی:

این عطر با نت‌ ویسکی آغاز می‌شود.کاملا واضح است که چقدر این عطر میتونه شروع جذابی داشته باشد.

نت‌های میانی:

پس از چند دقیقه، نت‌های میانی شامل روایح تند،دارچین و گشنیز به ترکیب اضافه می‌شوند. این نت‌ها به عطر عمق و گرمای بیشتری می‌دهند.

نت‌های پایانی:

در نهایت سبدی از نت های عجیب و غریب و نسبتا بی ربط داریم که شامل ، نت‌های سدر ، وانیل ، تنباکو ، آگاروود (عود) ، بخور ، چوب صندل ، پاتچولی ، بنزوئین به عطر اضافه می‌شوند و حسی متفاوت را به مصرف کننده می‌بخشند.

4. Sospiro Vibrato

ویبراتو عطری از برند Sospiro است که به دلیل ترکیبات گلی و ادویه‌ای‌اش مشهور است. این عطر نسبت به سه عطر قبلی کمی سبک‌تر است، اما همچنان به دلیل نت‌های خاص و ملایمش، ماندگاری خوبی دارد.شاید تصور کنید به عنوان عطری که مرکبات در آن زیاد استفاده شده است نمی توان در لیست سنگین ترین عطر های ما باشد اما توجه داشته باشید این عطر یک چیز جدیده!

Vibrato Sospiro Perfumes

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت‌های ابتدایی:

Vibrato با نت‌های لیمو، ترنج و زنجبیل آغاز می‌شود. این نت‌ها حس تازگی و شادابی را به ارمغان می‌آورند و تجربه‌ای دلپذیر را رقم می‌زنند.

نت‌های میانی:

پس از گذشت مدت زمانی، نت‌های میانی شامل یاس، شمعدانی و یلانگ یلانگ به عطر اضافه می‌شوند. این نت‌ها به عطر احساس گلی و لطیف‌تری می‌دهند.

نت‌های پایانی:

در نهایت، نت‌های پایانی شامل مشک، دانه تونکا و کهربا به ترکیب می‌پیوندند. این نت‌ها به عطر عمق و ماندگاری بیشتری می‌بخشند.

5. Nasomatto Black Afgano

بلک افغان معروف و پر آوازه از برند نیش Nasomatto یکی از معروف‌ترین عطرهای سنگین و ماندگار در جهان است. این عطر به دلیل ترکیبات خاص و غیر معمولش شناخته می‌شود و برای کسانی که به دنبال عطری بی‌نظیر و جسور هستند، جذابیت زیادی دارد.

Nasomatto Black Afgano

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت‌های ابتدایی:

Black Afgano با نت‌های تنباکو، قهوه و گیاهان آغاز می‌شود. این نت‌ها به عطر حس دودی و غنی می‌دهند.

نت‌های میانی:

پس از مدتی، نت‌های میانی شامل عود، رزین و چوب به عطر اضافه می‌شوند. این نت‌ها به ترکیب بعد جدیدی می‌بخشند و بوی عطر را عمیق‌تر می‌کنند.

نت‌های پایانی:

در نهایت، نت‌های پایانی شامل کهربا، مشک و صمغ به ترکیب می‌پیوندند. این نت‌ها باعث می‌شوند که بوی عطر به طور قابل توجهی ماندگار و سنگین شود.

اما کلوت

عطری از لاین نیش که با الهام گرفتن از شهداد کرمان توانست دلیلی باشد برای زنده نگه داشتن یاد طبیعت ایرانی که در دنیا تک و برتر است؛کلوت شهداد کرمان یکی از گرم ترین نقاط جهان؛این رایحه چوبی چرمی با طبع گرم سال 2023 توسط برند یانی در لاین نیش(لاین اختصاصی یانی پرفیوم)ساخته و معرفی شده.شاید کمی سوپرایز کننده باشد اما توجه داشته باشین کافیست یکبار این عطر را تجربه کنید تا متوجه پخش بو و ماندگاری کم نظیر این عطر شوید!

Kalut

نت‌های بویایی:(برای آشنایی با نت ها این مقاله رو مطالعه بفرمائید)!

نت اولیه :

شکوفه پرتغال- یلانگ یلانگ- آلو-لیمو

نت میانی :

عود- جاسمین- رز-چرم

نت پایانی:

وانیل- نت های چوبی-مشک- کهربا

یک سوال!

چرا در اکثر این روایح به جز نت چوب،نت تنباکو جز نت های پرتکرار بود؟چه ویژگی خاصی داره؟

نت تنباکو یکی از نت‌های پرطرفدار در عطرسازی است که به دلیل ویژگی‌های خاص خود، تأثیر قابل توجهی بر ماندگاری عطرها دارد. بوی دودی و گرم تنباکو به عطر عمق و پیچیدگی می‌بخشد و احساس سنگینی را ایجاد می‌کند. این نت به خوبی با دیگر نت‌های عمیق مانند عود و چرم ترکیب می‌شود و قدرت پخش آن را افزایش می‌دهد. همچنین، تنباکو معمولاً در نت‌های پایانی قرار می‌گیرد که به ماندگاری عطر کمک می‌کند. احساس گرما و راحتی که این نت ایجاد می‌کند، باعث جذابیت بیشتر عطرها در فصول سرد می‌شود. به‌طور کلی، نت تنباکو به ایجاد عطری با شخصیت قوی و ماندگار کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

عطرهایی که در این مقاله بررسی شدند، هر کدام به دلیل ترکیبات غنی و عمیق‌شان دارای ماندگاری بالایی هستند و برای افرادی که به دنبال عطرهایی با قدرت پخش و ماندگاری طولانی هستند، گزینه‌های ایده‌آلی محسوب می‌شوند. Amouage Interlude Man، Mancera Red Tobacco و Tom Ford Tobacco Oud به دلیل نت‌های تنباکویی و عودی خود جزو قوی‌ترین عطرها محسوب می‌شوند، در حالی که Sospiro Vibrato و Nasomatto Black Afgano ترکیبی از نت‌های گیاهی و چوبی را ارائه می‌دهند که هر کدام به نوع خود بسیار ماندگار هستند. این عطرها نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه می‌توانند تأثیر عمیقی بر روی احساسات و خاطرات ما بگذارند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید