عطر های ماندگار به چه عطر هایی میگویند؟

عطر های ماندگار به چه عطر هایی میگویند؟
ما در این مقاله قصد داریم شما را در انتخابی بهتر راهنمایی دهیم و شما را با عطر ها و روایح ماندگار آشنا سازیم و به شما بهترین عطر ها را با روایح ماندگار معرفی کنیم شما با مطالعه این مقاله انتخابی خاطر انگیز خواهید داشت.

عطرهای ماندگار

عطر ها باید شامل چه خصوصیاتی باشند تا به  بگوییم آنها عطر های ماندگاری هستند ؟

اصولا نت های به کار رفته در مایه های عطری در ماندگاری این عطر ها تاثیر به سزایی می گذارند .

مثلا اگر در عطری نت وانیل به کار رفته بود ،بدانید با رایحه ای قوی و ماندگار طرف هستین. به طور کلی می توان گفت که نت هایی که طبع آنها گرم است ماندگاری عطر را بالا می برند.

در ادامه این نت ها را توضیح داده و بهترین عطر های تولید شده از این نت ها به شما عزیزان معرفی می کنیم؛

نت شماره یک :

نت های چوبی ؛ در صنعت عطر سازی نت های چوبی ،همیشه نقش پر رنگی را داشته اند ،در تاریخ چند هزار ساله عطر سازی می توان گفت همیشه یکی از پایه های ساختن عطر ها  نت های چوبی بوده اند و به دلیل ماندگاری و پخش بوی فوق العاده خودشان همیشه محبوب و دوس داشتنی بوده اند.

چوب از نظر گیاه‌شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است که به شکل بافت آوندی وجود دارد.

اگرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می‌شود، از نگاه علمی در همه گیاهان آوندی وجود دارد. در چوب مجراهای زیر قابل مشاهده است:

  1. بافت چوبی یا مجراهای چوبی، که شیره خام، آب و نمک‌های معدنی محلول را از ریشه به برگ‌ها و غنچه‌های هوایی می‌برد.
  2. آوند آبکشی یا مجراهای لیبر، که غذای آماده برای برگها (شیره تولیدی) به شکل محلول از طریق آن‌ها برای تغذیه بقیه گیاه به گردش در می‌آید.

مجراهای چوبی به‌وسیله سلول‌های مرده و دیواره‌های چوبی شده به وجود می‌آیند. در هر دو حال پروتوپلاسم (بخش زندهٔ سلول) سلولی پدیدار می‌گردد و دیوارها به‌وسیله ته‌نشین شدن ماده لیگنین (که سختی چوب از آن است) افزایش می‌یابند.

برترین عطر های چوبی :

woody-notes

1- توسکان لدر تام فورد

عطر توسکان لدر تام فورد-Tuscan Leatherعطری  چوبی - چرمی، برای زنان و مردان است.

توسکان لدر در سال 2007 به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی شامل تمشک، زعفران و آویشن است. نت های میانی الیبانوم و یاس هستند.نت های پایه عبارتند

از چرم، جیر، نت های چوبی و عنبر.

ترکیب این نت ها باهم فضایی آغشته به چوب وچرم را برای شما تداعیمی کنند

2-ابنه فیوم از برند تامفورد

تام فورد عطر جدیدی از مجموعه خصوصی خود را به نام Ébène Fumé یا "آبنوس دودی"  در سال 2021 رونمایی کرد. این عطر نشان دهنده جوهر عرفانی و باستانی چوب پالو سانتو است،که اعتقاد بر این است این رایحه و دود آن انرژی منفی را از شما دور می کند. آبنوس آن نیز که به معنای آرامی و روشنگری است در کنار دود رخنمایی می کند.

ابنه فیوم با رایحه ای ماورایی و آرامش معنوی که بر روی نت های چوبی گرم، گیاهان تازه، رزین ها و گل های مجلل متمرکز شده است، وعده می دهد که با تجلیل روبرو می شوید. چوب پالو سانتو رایحه‌های عرفانی و شعف آمیز منتشر می‌کند که رایحه‌های خاکی، چوبی و گلی و همچنین سوزن کاج و بخور را در هم می‌آمیزند.ابنه فیوم ؛عطری که برای لذت اسپری نمی شود بلکه برای آرامش خود، آن را استفاده می کنیم.

3-هالتان از برند مارلی

عطر مارلی هالتان | Marley Haltan با گروه بویایی چوبی معطر و طبع گرم و شیرین و عودی که توسط برند مارلی در سال 2021 ساخته شد. یک عطر نجیب زاده که حس درخشندگی را در سایه به شما الحاق می کند ، این عطر حس قدرت و اعتماد نفس فراوان را به آقایان می دهد این عطر با نت های شگفت انگیز خود به شما این امکان را میدهد که خود را در میان جنگل خوش آب و هوا و بیکرانه فرض کنید.

اگر به دنبال یک عطر که مناسب برای فضای کلاسیک و قرار ملاقات های مهم است هستید این عطر میتواند بهترین گزینه در بین تمامی عطر باشد. یک عطر اشراف زاده که بهترین گزینه برای فصول سرد و خنک می باشد..

 

4-مانگرو جانگل از لاین خلیج فارس یانی

عطر Mangrove Jungle برند یانی عطری است با رایحه چوبی شرقی وانیل مناسب برای آقایان و خانم ها. در سال 2022 به بازار عطر معرفی شد.قطعا یکبار این سوال را از خود پرسیده اید که اگر انسان نبودید و دست طبیعت قرار بود برای شما تقدیری دیگری رقم بزند چه می شدید؟! دریا، کوه، جنگل، درخت، سنگ یا........بقیه را نمی‌دانم اما اگر یک روزی خواستید دریا باشید و کمی شرجی حتما از عطر ((جنگل های مانگرو)) استفاده کنید.با بررسی ها مداوم و خاصی که در منطقه حرا ایران توسط تیم یانی انجام شد، تصمیم گرفتیم عطری بسازیم که با آب و هوای شرجی سازگار و در عین حال این حس و حال را برای شما تداعی کند که در خاک قشم و در قلب جنگل های مانگرو هستین...در ابتدای مسیر استفاده این ادکلن، با تلفیقی از شیرینی و تلخی که از نت های چوب گایاک و روغن سیپریول به دست می آید مواجه می شوید که برای شما بوی تلخ و گرم هوای ظهر ساحل قشم راشبیه سازی  می کند.اما اتفاق جالب آنجا می افتد که تلفیق نت میانی و پایانی این عطر به شما شیرینی شکلات و مشک و تلخی چوب را می‌دهد و رایحه ای می‌سازد که ماننده آن را تا به حال استشمام نکرده اید..ماننده موسیقی هایی که از دل جنوب می‌آیند؛ همانقدر ساده و در عین ساختاری پیچیده دارند که هیچ ابر کامپیوتری هم قادر با شبیه سازی آن نیستدر پایان باید بگویم همانطور که مانگرو آب شور را شیرین می‌کند و باعث تداوم زندگی در زیست بوم منطقه قشم می شود، عطر (جنگل های مانگرو) هم روح شمارو پاکیزه می‌کند از هرآنچه شوری و تلخی و حال بد است.

 

نت شماره دو :

نت های چرمی ؛ رایحه چرمی یکی از پر طرفدارترین روایح موجود در صنعت عطرسازی است که پس از رایحه چوبی و گلی بیشترین تنوع را به خود اختصاص داده است. این رایحه با بهره گیری از خاصیت اصلی نت های چرمی، یعنی ماندگاری بالا پایه گذاری شده است. گروه بویایی چرمی عموما از منابع طبیعی و حیوانی و گاها به صورت صنعتی به دست می آید. با توجه به آنکه گاهی چرم در طبیعت رایحه ناخوشایندی دارد، آن را با نت های دیگری همچون نت های میوه ای، گلی، دودی، چوبی و سایر منابع حیوانی و گیاهی ترکیب می کنند. در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی های این رایحه محبوب بپردازیم و در نهایت برخی از عطرهای چرمی را معرفی نماییم.. برترین

عطرهای چرمی :

1-آمبرلدر تام فورد

عطر Ombré Leather Tom Ford (2018) ، عطری چرمی، با بوی خاک باران خورده برای زنان و مردان است. آمبر لدر در سال 2018 به بازار عرضه شد. پرفیومر این عطر سونیا کنستانت. در تاپ نت فقط نت هل را داریم که رایحه ای ادویه ای و تازه به عطر می بخشد  نت های میانی چرم و یاس سامباک هستند که بدنه اصلی عطر را تشکیل می دهند نت های پایه عنبر، خزه و نعناع هندی هستندکه باعث ماندگاری بالای عطر شده و پخش بوی بی نظیری به عطر می دهند.اگر روزی خواستید زمین را ترک کرده و دیگر بر نگردید؛برای داشتن همه آن همراه خودتان ،تنها کافی است قطره ای از عطر آمبر لدر را داشته باشید تا همه خاطراتتان را یکجا زنده کند.

2-فاکینگ فابولوس

از برند تام فورد تام فورد یک نسخه محدود و جدید به نام Fucking Fabulous از خط عطر انحصاری خود، در مجموعه خصوصیش را در هفته مد نیویورک در سپتامبر 2017 ارائه کرد. ترکیبات کلیدی این عطر شامل روغن بادام تلخ، دانه تونکا، ریشه زنبق، چرم، ترمه و روغن مریم گلی است. این عطر که به شما حس وحال کلاسیک را القا می کند،سعی دارد تا مکانی مطابق با دهه 60 یا 70 میلادی را  برای شما فضا سازی کند. چوب وچرم در کنار اسطوخودوس رایحه ای دلپذیر و فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می آورد.

3-کلوت از لاین انحصاری یانی کلوت

با رایحه چوبی چرمی با طبع گرم که اولین بار در سال 2023 ساخته شد.

محال است کسی ایران را بشناسد و با عجایب آن آشنا باشد و بعد فکر سفر به خارج از این کشور را به سرش راه دهد.. کلوت ها، آن بخش از ایران است که تعجب همگان را بر آورده است. در دل گرم ترین بیابان دنیا، در میان شوره زار ها و ریگ زار های بیابان لوت، آبهایی وجود دارند که انقدر نمکی هستند که میتوانید بر روی آنها راه بروید. وقتی این زیبایی ها را دیدیم نتوانستیم جلوی خود را بگیریم و تصمیم گرفتیم که آن را به تمام جهانیان نشان بدهیم ولی اینبار در قالب یک شیشه 50 میلی لیتری. عطر کالوت بر گرفته از گرمای این منطقه و حال و هوای مردم صحرا نشین است. اولین بار که این رایحه را تست می کنید، احساس این را دارید که با مردم صحرا نشین هم سفره شده اید و شب های ستاره باران کویر هم سقف بالا سر شما شده اند.

در پایان باید این را بگوییم که رایحه هایی که در بالا معرفی شدند ،عطر های ماندگار با روایح سنگین هستند. این دسته از عطر ها طرفداران خود را دارند ولی دسته ای دیگر از عطر ها هستند که ماندگاری بالایی دارند ولی رایحه آنها ملایم است و در مفاله بعدی که پیوست این مقاله است می توانید آنها را مشاهده کنید.

حالا با خواندن این مقاله به ما بگویید دیگر چه عطر هایی را با رایحه ماندگار میشناسید آنها را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید