دسته بندی ها
محصولات
مقالات جدید

گرلن: شاهکار عطرسازی با اصالتی افسانه‌ای

گرلن: شاهکار عطرسازی با اصالتی افسانه‌ای
پیر فرانسوا، بنیان‌گذار گرلن، در سال 1828 اولین فروشگاه عطر خود را در پاریس تأسیس کرد. او با طراحی عطرهایی برای ناپلئون سوم و اشراف، عنوان "عطرساز رسمی اعلی حضرت" را به دست آورد. برند گرلن در 1994 به LVMH فروخته شد.

اولین بنیانگذار عطرسازی؟!

پیر فرانسوا پاسکال گرلن: بنیان‌گذار افسانه‌ای که جهان عطر را متحول کرد!

همواره هنر های زیادی بوده اند که در طول زمان ، نه فقط نسل اکنون ما، بلکه از گذشته های دور تمامی انسان ها را تحت تاثیر قرار می دادند. هر چند، شگفتی هر باره ی انسان در برابر دنیای جدیدی که هر لحظه روی تازه ای از خود به او نشان می دهد، خبر تازه ای نیست!عطر سازی به عنوان هنری دیرینه از سال های دور تلاش کرده است تا همان قسمتی از زیبایی را به ما نشان دهد که با چشم ها نمی توان دید.

همان جادویی که تداعی گر جا و مکانی خواهد بود که حضورمان در آن میسر نبوده و زمانی که مربوط به خاطره ای پنهان شده در گذشته است.سابقه پربار و طولانی دنیای روایح داستان هایی را از سر گذرانده است که بسیاری شان بین عقربه های زمان گیر کرده اند و هرگز به گوش هیچ کس نیز نرسیده‌اند. 
اما امروز، آمده ایم تا از بالای بالا ، اجازه دهیم تا تمامی عقربه ها به عقب برگردند و صفحه های تقویم به یکی از هزاران نقطه ی آغاز نزدیک شوند. 
یعنی همان شروعی که نصیب کسی نگشت مگر پیر فرانسوا.

پیر فرانسوا، موسس برند گرلن

فرانسوا بنیان گذار و اولین عطرساز خانه گرلن "house of guarlien"برای اولین بار در سال ١٨٢٨ اولین فروشگاه عطر خود را در خیابان ۴٢ پاریس افتتاح کرد.
او با کمک دو فرزند خود، با نام های ایمه و گابریل شروع به ساخت، تولید و فروش عطر های سفارشی برای مشتری هایش کرد ؛همچنین به خاطر حمایت و استقبالی که با آن مواجه شد، تقریبا نزدیک به دوازده سال بعد فروشگاه خود را در خیابان ١۵ ام تاسیس کرد.
در واقع از همان شروع کار، خانه ی گرلن محدود به تولید روایح نشد. پیر فرانسوا که پزشک ماهری بود و با آموزش های شیمی به این علم نیز تسلط پیدا کرده بود، با تولید محصولات مراقبتی پوست ، مو و حتی خط چشم های سرمه بر اساس روش های علمی انقلابی جدید را به وجود آورد و به مقصد اصلی تمامی مسافران ثروتمند و اشرافیان انگلیسی تبدیل شد.

عطر ساز رسمی اعلی حضرت

بدیهی ست که نقطه ی اوج او به این جا ختم نگشت؛ شاید عنوان "عطر ساز رسمی اعلی حضرت"این روز ها دیگر به گوشمان آشنا نیاید؛ اما در آن سال ها و روز ها دریافت همچنین مقامی برای پیر فرانسوا ، بزرگترین موفقیت او در دوره ی کاری اش شمرده شد و شکوه خانه ی گرلن را با شدت بالایی افزایش داد. 
وی با طراحی رایحه ای اختصاصی و تقدیم آن به ناپلئون سوم و همسر او در روز عروسی شان ، توانست این مقام مجلل را نصیب خود کند . یک بطری مزین شده از طلای مرغوب و به نقش کشیده شده با تصاویر زنبور های سلطنتی در سر تا سر آن . با تولد بطری زنبور عسل، این طراحی به نمادی بسیار مهم و ارزشمند در این برند تبدیل گشت ؛ همچنین الهام بخشی بود برای طراحی و ساخت بطری های ارزشمند برند گرلن که تا امروز همچنان به چشم می‌خورد.
امپریال ، با ترکیبی از مرکباتی ترین نت های بویایی یکی از بکر ترین و با طراوت ترین روایحی محسوب می‌شود که تا به آن روز ساخته شده بود.
و همان طور که می دانید، هیچ چیز به اندازه ی تلخی برگاموت و رزماری های تقطیر شده، یک عطر مرکباتی دوست داشتنی را تبدیل به یک رایحه ی اصیل و جذاب نمی کند

خانه ی گرلن همواره از برند هایی بوده است که در تمامی سال های کاری اش روایحی طراحی کرده که مورد استفاده ی افراد مهم سلطنتی و اشرافیان قرار گرفته اند. به طور مثال، می توانیم به رایحه ی لهور بلو (L'heure bleue) اشاره کنیم که توسط ژاک گرلن ساخته شد و عطری بود که تا سال ها توسط ملکه الیزابت استفاده می‌شد.شاید برایتان جالب باشد که ژاک، اولین بار این رایحه را برای همسرش لیلی طراحی و به او هدیه کرد. ترکیب فوق العاده ای از گل های بنفشه و شیرینی خامه ای وانیل که به قول خودش تداعی گر لحظه ای ست که "شب هنوز ستاره ی خود را پیدا نکرده "لهور بلو که همچنان به فروش می رود و نسخه های جدید تر آن نیز روز به روز در حال رونمایی هستند، با سرپوش های خود در شکل قلب های تو خالی یادآور سال های عاشقانه ی قبل از جنگ می باشند.

معبد عشق بزرگترین موفقیت ژاک

درست است؛ همان طور که ژاک در راه و روش عطر سازی روز به روز هنر خود را ارتقا می‌بخشید ، یکی از این قلم زنی ها موفقیت او را رقم زد!
شالیمار،ادای احترامی بود که ژاک در غالب رایحه ای زنانه و اغواگر، به داستان عشق افسانه ای امپراطور شاه جهان و همسرش ممتاز محل روا داشت.
زمانی که شاهزاده پیش از امپراطوری با ممتاز محل ملاقات کرد، او دختر جوانی به نام ارجمند بانو بود. شاهزاده که تماما محسور زیبایی او گشته بود، پس از امپراطوری اش ، نام او را ممتاز محل گذاشت؛ به معنای جواهر قصر!
همه جوره از یک دیگر جدایی ناپذیر بودند و در صلح و جنگ ، عشق آن ها پا بر جا مانده بود.
تا جایی که ویرانی بر سر شاه جهان آمد و ممتاز محل، هنگام تولد آخرین فرزندشان، چشم از جهان فرو بست و از دنیا رفت.
مرگ او غم فراوانی را بر دل شاه جهان گذاشت. او تاج محل را به یاد ممتاز محل و عشق بی پایانشان ساخت تا همیشه با یاد او برجا بماند.
نام شالیمار نیز، بر گرفته شده از باغ های شالیمار یعنی مکان مورد علاقه ی ممتاز محل، برگرفته شده است. این رایحه که از پر فروش ترین عطر های تاریخ شد، ترکیبی جادویی را شامل می شد از نت های گلی رز و زعفران؛ ترشی برگاموت و گرمای وانیل. اما گفته‌اند، جادوی اصلی شالیمار را روح عشق شاه جان و همسرش در آن دمیده اند. تاثیر گذار و فریبنده به گونه ای که خود را در جادویش غرق و مبهوت پیدا می‌کنی و دیگر راهی برای جدایی از آن پیدا نمی شود!

اولین ادکلن

بعد از تمامی افتخارات خانه گرلن ، این رایحه نیز، انقلابی دیگر است. جیکی (Jicky) جزو اولین روایحی بود که با ترکیبی از نت های طبیعی و مصنوعی ساخته شد. افسانه ای هست که گفته بود ایمه گرلن این رایحه را بر اساس نام دختری ساخته است که هنگام دوران دانشجویی اش در انگلستان عاشق او شده بود.
اما در عین حال، احتمال دیگری نیز وجود دارد که ایمه این رایحه را از نام مستعار عمویش ژاک گرلن یعنی جیکی نام گذاری کرده است. نت های آروماتیک و تازه رایحه ی Jicky در اولین اسپری احساس می شود و در ادامه با رگه های آرامش بخش اسطوخودوس و دانه تونکا نیز خود را همراه می‌سازد.

چه کسی امروز مالک خانه‌ی گرلن است؟

این خانه تا سال ١٩٩۴ متعلق به پنج نسل از عطر سازان خانه ی گرلن بود. تا زمانی که شرکت کالا های لوکس لویی ویتون یا همانLVMH آن را از گرلن ها خریداری کرد و مالکیت را تا به امروز در اختیار داشته است.

در ادامه، به معرفی روایحی از برند گرلن می‌پردازیم که می‌توانید آن‌ها را از طریق سایت ثبت سفارش کنید.

مون گرلن | Mon Guarlien

رایحه ای شرقی چوبی  که برای اولین بار در سال ٢٠١٧ از آن رونمایی شد.
با تاپ نوت های ترنج و اسطوخودوس شروع پر شوری را رقم می زند که در ادامه با روایح یاس ، چوب و دانه تونکا برایتان آرامشی گرم و شرقی فراهم می آورد.
گزینه ی مناسبی برای روز های سرد پاییز و زمستان که با پخش بویی فوق العاده تا همیشه در ذهنتان ثبت می شود.

Mon Guarlien خرید عطر مون گرلن | Mon Guarlien

گرلن لهوم آیدیل اکستریم | Guerlain L’Homme Idéal

Guerlain L’Homme Idéal

شاهکاری دیگر از پرفیومر مطرح ، تیری واسر. مردانه شرقی و کلاسیک.
بوی چوب های معطر این رایحه برایتان یادآور باغ های معطر خواهد بود و حس و حالی از نشاط را برایتان فراهم می آورد.
تاپ نوت هایی از بادام، فلفل و لیمو که با چوب های دارچین ، چرم و تنباکو همان گزینه ای خواهد بود که برای تمام زمستان به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

Guerlain L’Homme Idéal خرید عطر گرلن لهوم آیدیل اکستریم | Guerlain L’Homme Idéal

سانتال رویال  | Santal Royal

Santal Royal

معروف به روح شیطان،تجربه ای منحصر به فرد که با سبک خاص خود سلیقه ی متفاوتی می طلبد بویی از چرم سنگین و رایحه غالب عود در سر تا سر  این عطر احساسی ثبات و قدرت را به ارمغان می آورد که در ادامه همراه با ظرافتی از نت های گرم و ملایم یاس و دارچین همراه خواهد بود.
یک پیشنهاد خاص که می تواند تا ابد شما را در ذهن اطرافیانتان ماندگار کند.

Santal Royal خرید عطر سانتال رویال  | Santal Royal



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید