عطر مناسب برای محل کار؟!(برای خانوم ها)

عطر مناسب برای محل کار؟!(برای خانوم ها)
انتخاب عطر مناسب در محیط کاری بر اعتماد به نفس و تعاملات حرفه‌ای تأثیرگذار است. هر شغل نیاز به رایحه‌ای متناسب دارد؛ مدیران به رایحه‌های چوبی و گرم، فروشندگان به رایحه‌های میوه‌ای و انرژی‌بخش، پزشکان به رایحه‌های تازه و خنثی؛نیاز دارند.

عطر مناسب برای محل کار؟!

انتخاب عطر مناسب برای محیط کاری 


در محیط‌های کاری، عطر نه تنها بر احساسات و انرژی شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند روی دیگران نیز تأثیرگذار باشد.

بنابراین، انتخاب عطری که هم مناسب شخصیت و سلیقه فرد باشد و هم با نوع شغل و محیط کاری هماهنگی داشته باشد، می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و ایجاد تصویری حرفه‌ای و جذاب کمک کند. در این مقاله، عطرهای مناسب برای خانم‌ها بر اساس نوع شغل و محیط کاری معرفی شده است.
همانطور که در مقاله قبلی به این موضوع اشاره کردیم در این مقاله نیز باید مجدد این نکته ذکر بشه که عطر ها به صورت سلیقه ای هستند و بر اساس سلیقه شما باید انتخاب بشن ؛در این مقاله صرفا با پیشنهادات مشاورین یانی میتوانین آشنا بشین:

1. مدیران و رهبران

مدیران و رهبران در محیط کاری نیاز به عطری دارند که حس قدرت، اعتماد به نفس، و ثبات را منتقل کند. این دسته از خانم‌ها باید عطری را انتخاب کنند که با رایحه‌های چوبی و گرم، حس اقتدار و حرفه‌ای بودن را تقویت کند.

پیشنهاد عطر:

-تیری موگلر وومنیتی | Thierry Mugler Womanity:تیری موگلر وومنیتی | با رایحه ملایم و شیرین در سال 2011 ساخته شد. تعبیری از زنانگی ، انسانیت و زندگی شهر نشینی می باشد.این عطر جز عطر هایی هست که حتما باید قبل از خرید آن را تست کنید زیرا این عطر برای افرادی هست که سلیقه خاصی در عطر دارند.
-تامفورد ابنه فیوم | Tom Ford Ébène Fumé:تام فورد ابنه فیوم با رایحه شرقی چوبی با طبع گرم که اولین با توسط رودریگو فلورس روکس در کشور ایالات متحده در سال 2021 ساخته شد.

2. فروشندگان، بازاریابان و مشاغل مرتبط با خدمات مشتری

در مشاغلی که با فروش و خدمات مشتری سر و کار دارند، ایجاد ارتباط مثبت و مؤثر با دیگران بسیار اهمیت دارد. عطرهایی با رایحه‌های جذاب و انرژی‌بخش می‌توانند به تقویت این ارتباطات کمک کنند. رایحه‌های مرکباتی، میوه‌ای و گلی که حس انرژی و انگیزه را ایجاد می‌کنند، بهترین انتخاب برای این گروه شغلی هستند.

پیشنهاد عطر:

- Creed Aventus For Women: این عطر که با رایحه‌ای میوه‌ای و خنک عرضه شده است، یکی از محبوب‌ترین عطرها برای خانم‌هایی است که در مشاغل مرتبط با بازاریابی و فروش فعالیت می‌کنند. رایحه‌های قوی و جذاب این عطر، حسی از اعتماد به نفس و انرژی را به فرد القا می‌کند.

-مارلی دلینا | De Marly Delina:مارلی دلینا با رایحه های گلی با طبع گرم که اولین بار توسط کوئنتین بیش از برند پارفومز د مارلی در کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

3. اساتید و معلمان

اساتید و معلمان به عطری نیاز دارند که حس آرامش، اعتماد و صمیمیت را به دانش‌آموزان و همکاران منتقل کند. رایحه‌های ملایم و گلی بهترین گزینه برای این گروه هستند، زیرا این رایحه‌ها می‌توانند فضای آموزشی را دلپذیرتر و ارتباطات را تسهیل کنند.

پیشنهاد عطر:

ایو سن لورن بلک اپیوم فلورا شوک | Yves Saint Laurent Black Opium Floral Shock:ایو سن لورن بلک اپیوم فلورا شوک با رایحه گلی میوه ای شیرین با طبع گرم که اولین بار توسط ناتالی لارسن ، الیور کرسپ ، هونورین بلانک و ماری سالامگنه از برند ایو سن لورن در کشور فرانسه در سال 2017 ساخته شد.
ویکتوریا سکرت بامبشل | Victoria’s Secret Bombshell:ویکتوریا سکرت بامبشل با رایحه گلی میوه ای با طبع خنک که اولین بار توسط مارک کنیتوفسکی و آدریانا مدینه بائز از برند ویکتوریا سکرت در کشور ایالات متحده در سال 2010 ساخته شد.

4. پزشکان و پرستاران

پزشکان و پرستاران نیاز به عطری دارند که نه تنها تمیز و خنثی باشد، بلکه حس اعتماد و حرفه‌ای بودن را نیز منتقل کند. رایحه‌های تازه و خنثی بهترین انتخاب برای این گروه شغلی هستند، زیرا به ایجاد فضایی آرام و اعتمادبخش برای بیماران کمک می‌کنند.همانطور که در مقاله قبلی این نکته ذکر شد این است که با این وجود بهتر است در حوزه هایی مانند بیمارستان،درمانگاه،کلینیک های بهداشتی و.... از عطر استفاده نشه به دلیل حساسیت و احتمال آزرده خاطر شدن بیماران.

پیشنهاد عطر:

-آلپ | Alp:آلپ با رایحه مرکباتی با طبع سرد که اولین بار توسط الیسا تزداکیس در کشور آلمان در سال 2023 ساخته شد.

-بولگاری آکوا پور هوم مارین | Aqva Pour Homme Marine:بولگاری آکوا پور هوم مارین با رایحه معطر آبزی و طبع معتدل که اولین بار توسط ژاک کاوالیه در کشور ایتالیا در سال 2008 ساخته شد.

5. وکلا و مشاوران حقوقی

وکلا و مشاوران حقوقی به عطری نیاز دارند که پیچیدگی، قدرت و اعتماد را به تصویر بکشد. رایحه‌هایی با ترکیبات پیچیده و حرفه‌ای بهترین انتخاب برای این گروه هستند، زیرا این رایحه‌ها می‌توانند به تقویت حس اعتماد و اقتدار در مراجعین و همکاران کمک کنند.

پیشنهاد عطر:
-بای کیلیان آنجلز شیر |‌ By Kilian Angels’ Share:بای کیلیان آنجلز شیر با رایحه شرقی وانیلی و طبع گرم که اولین با توسط بنویست لاپزا در کشور فرانسه در سال 2020 ساخته شد.
-لانکوم لا نویت ترزور فلور د نویت2023 | Lancome La Nuit Tresor Fleur De Nuit 2023:لانکوم لا نویت ترزور فلور د نویت با رایحه های گلی که اولین بار توسط هونورین بلانک ، آمندین کلارک ماریه، الکسیس گروگون در کشور فرانسه در سال 2023 ساخته شد.

6. طراحان و هنرمندان

طراحان و هنرمندان به دنبال عطری هستند که خلاقیت، فردیت و نوآوری آن‌ها را منعکس کند. رایحه‌های منحصر به فرد و غیرمعمول بهترین انتخاب برای این گروه هستند، زیرا این رایحه‌ها می‌توانند شخصیت خلاق و متفاوت آن‌ها را به نمایش بگذارند.

پیشنهاد عطر:

-عطر آزارو وانتد گرل | Azzaro Wanted Girl:آزارو وانتد گرل با رایحه شرقی گلی با طبع ملایم و معتدل که اولین بار توسط فانی بال ، لاک دانگ ، ژان کریستوف هری ، دومنیک روپیون از برند آزارو در کشور فرانسه در سال 2019 ساخته شد.

-مارلی دلینا | Parfums de Marly Delina:مارلی دلینا با رایحه های گلی با طبع گرم که اولین بار توسط کوئنتین بیش از برند پارفومز د مارلی در کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

7. آشپزان و سرآشپزان

آشپزان و سرآشپزان به دلیل فعالیت در محیط‌های آشپزی، به عطری نیاز دارند که غالب نباشد و با بوی غذاها تداخل نداشته باشد. عطرهایی با رایحه‌های خنثی و تمیز بهترین انتخاب برای این گروه هستند.

پیشنهاد عطر:

عطر تامفورد بیتر پیچ | Tom Ford Bitter Peach: تام فورد بیتر پیچ با رایحه گلی میوه ای با طبع گرم که اولین بار توسط برند تامفورد در کشور ایالات متحده درسال 2020 ساخته شد.

-کازاموراتی زرجوف لیرا | Casamorati Xerjoff Lira:کازاموراتی لیرا عطر کازاموراتی زرجف لیرا-عطری است گرم و شیرین.این عطر در سال 2011 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.

8. ورزشکاران و مربیان ورزشیی

ورزشکاران و مربیان ورزشی به عطری نیاز دارند که تازه و انرژی‌بخش باشد و با فعالیت‌های فیزیکی روزانه‌شان همخوانی داشته باشد. رایحه‌های مرکباتی و چوبی که حس شادابی و انرژی را تقویت می‌کنند، انتخاب خوبی برای این گروه شغلی هستند.

پیشنهاد عطر:

-عطر ویکتوریا سکرت بامبشل | Victoria’s Secret Bombshell:ویکتوریا سکرت بامبشل با رایحه گلی میوه ای با طبع خنک که اولین بار توسط مارک کنیتوفسکی و آدریانا مدینه بائز از برند ویکتوریا سکرت در کشور ایالات متحده در سال 2010 ساخته شد.

-عطر جیمی چو آی وانت چو | Jimmy Choo I Want Choo:جیمی چو آی وانت چو با رایحه شرقی گلی با طبع معتدل،ملایم که اولین بار توسط سونیا کنستانت در کشور انگلستان در سال 2020 ساخته شد.

9. خلبانان و مهمانداران هواپیما

در محیط‌های هوایی، عطرهایی که سبک و ملایم هستند و باعث تحریک مسافران نمی‌شوند، مناسب هستند. رایحه‌های ملایم و تمیز مانند نت‌های آبی یا گل‌های سفید می‌توانند حس آرامش و اعتماد را ایجاد کنند.

پیشنهاد عطر:

-تیزیانا ترنزی کیرکه | Tiziana Terenzi Kirke:عطر تیزیانا ترنزی کیرکه با رایحه چایپر میوه ای با طبع ملایم،معتدل که اولین بار توسط پائولو ترنزی در کشور ایتالیا در سال 2015 ساخته شد.

- سینامون آنجل | Cinnamon Angel:سینامون آنجل با رایحه چوبی ادویه ای با طبع گرم که اولین بار توسط الیزا تزداکیس در سال 2023 ساخته شد.

10. معماران

معماران به عطری نیاز دارند که تمرکز و خلاقیت آن‌ها را تقویت کند. رایحه‌های چوبی و ادویه‌ای که حس تفکر و تمرکز را افزایش می‌دهند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این گروه شغلی باشند.

پیشنهاد عطر:

-ایو سن لورن لیبره اینتنس زنانه | Yves Saint Laurent Libre Intense:ایو سن لورن لیبره اینتنس زنانه با رایحه شرقی فوژه و طبع گرم که اولین بار توسط کارلوس بنایم،آن فلیپو در کشور فرانسه در سال 2020 ساخته شد.

-جورجیو آرمانی ایکات رژ | Ikat Rouge Giorgio Armani:جورجیو آرمانی ایکات رژ با رایحه شرقی چوبی با طبع گرم که اولین بار توسط آنیک مناردو از برند جورجیو آرمانی در کشور ایتالیا در سال 2020 ساخته شد.

نتیجه‌گیری:


انتخاب عطر مناسب برای هر شغل نه تنها می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس فرد کمک کند، بلکه تأثیر مثبتی بر تعاملات حرفه‌ای و اجتماعی دارد. با در نظر گرفتن محیط کار، نوع شغل و شخصیت خود، می‌توانید عطری انتخاب کنید که همواره شما را حرفه‌ای و جذاب نشان دهد. از عطرهایی با بوی خیلی قوی در محیط‌های کاری خودداری کنید و به جای آن‌ها از عطرهایی با رایحه‌های ملایم و متناسب با شغلتان استفاده کنید تا تأثیرگذار و موفق‌تر به نظر برسید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید