اگر میگرن داری قبل از خرید عطر این مقاله رو بخون!!

اگر میگرن داری قبل از خرید عطر این مقاله رو بخون!!
انتخاب عطر مناسب برای مبتلایان به میگرن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با انتخاب رایحه‌های ملایم و طبیعی مانند اسطوخودوس، نعناع، لیمو و اجتناب از ترکیبات شیمیایی مصنوعی، می‌توان به کاهش تحریک میگرن و تسکین علائم آن کمک کرد.

انتخاب عطر مناسب برای افراد مبتلا به میگرن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با رعایت این نکات، می‌توان به کاهش تحریک و تسکین میگرن کمک کرد.

میگرن، یک نوع سردرد شدید و ناتوان‌کننده، می‌تواند زندگی روزمره افراد را تحت تأثیر قرار دهد. عواملی مانند استرس، تغییرات هورمونی، تغذیه، و حتی بوهای قوی می‌توانند محرک این سردردهای شدید باشند. برای افرادی که به میگرن مبتلا هستند، انتخاب عطر مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا بوهای قوی می‌توانند باعث شروع یا تشدید حملات میگرنی شوند. این مقاله به بررسی انواع عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن می‌پردازد و نکاتی را برای انتخاب عطرهایی که احتمال تحریک سردرد را کاهش می‌دهند، ارائه می‌دهد.

Nervous migraine


زمانی که بوی عطری را استشمام می­‌کنید، ذرات تشکیل‌دهنده عطر وارد بینی شما شده و به واسطه آن به سینوس‌­ها و مجراهای عصبی شما وارد می‌شوند. به همین خاطر اگر دچار میگرن یا حساسیت به بوی عطر باشید، ذرات عطر می‌­توانند روی کانال‌­های بویایی عصبی شما اثر گذاشته و آلرژی یا حملات میگرنی را شدیدتر کنند. با این حال، تمام مسائل گفته شده به این معنا نیست که افراد مبتلا به میگرن یا حساسیت نباید از عطرها استفاده کنند، بلکه صرفا استفاده از برخی روایح و عطرها برای این افراد توصیه نمی‌­شود.

Nervous migraine

چرا برخی عطرها می‌توانند میگرن را تحریک کنند؟

بوهای قوی می‌توانند باعث تحریک عصب‌های بویایی شده و به سیستم عصبی سیگنال‌هایی ارسال کنند که باعث شروع یا تشدید میگرن می‌شود. برخی از رایحه‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که حاوی ترکیبات شیمیایی مصنوعی هستند، می‌توانند به‌طور خاص برای افراد مبتلا به میگرن محرک باشند. عطرهای سنگین و تند مانند رایحه‌های گل‌های قوی، مشک، وانیل، و برخی از رایحه‌های چوبی معمولاً بیشتر باعث تحریک میگرن می‌شوند.

ویژگی‌های عطرهای مناسب برای افراد مبتلا به میگرن

برای انتخاب عطر مناسب، باید به دنبال ویژگی‌های زیر باشید:

  • رایحه‌های ملایم و طبیعی: عطرهایی که بر پایه مواد طبیعی ساخته شده‌اند، معمولاً کمتر تحریک‌کننده هستند.
  • اجتناب از ترکیبات شیمیایی مصنوعی: ترکیبات مصنوعی می‌توانند باعث تحریک میگرن شوند.
  • رایحه‌های تک‌نوت: عطرهایی که فقط یک نت رایحه دارند، کمتر احتمال دارد که باعث تحریک شوند.

    در ادامه به معرفی عطرهای زنانه مناسب افراد مبتلا به میگرن می‌پردازیم.

    ۱. ورساچه برایت کریستال (Versace Bright Crystal)

    عطری با رایحه گلی میوه ای با طبع خنک که اولین بار توسط آلبرتو موریلاس از برند ورساچه در کشور ایتالیا در سال 2006 ساخته شد.عطر ورساچه برایت کریستال از گروه بویایی گلی میوه‌­ای می‌­باشد و دارای طبعی خنک و رایحه‌­ای لطیف و ملایم است. این عطر خوشبو با ترکیب انار، یوزو و آب در نت نخست، آغاز می‌­شود. قلب آن را رایحه­‌های گل صدتومانی، مگنولیا و نیلوفر آبی تشکیل می­‌دهند و روایح مشک، کهربا و چوب ماهون در نت پایه، این عطر زنانه جذاب را به پایان می‌­برند.

    Versace Bright Crystal

    ۲. ویکتوریا سکرت بامبشل (Victoria’s Secret Bombshell)

    ویکتوریا سکرت بامبشل ، عطری با رایحه گلی میوه ای با طبع خنک که اولین بار توسط مارک کنیتوفسکی و آدریانا مدینه بائز از برند ویکتوریا سکرت در کشور ایالات متحده در سال 2010 ساخته شد. ادکلن بدون سردرد با غلظت ادو پرفیوم و عضو خانواده عطری گلی میوه‌­ای است. این محصول، طبعی خنک دارد و انتخابی شیک و جذاب برای بانوان می‌باشد. اسانس اولیه را روایح پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، آناناس و میوه گل ساعت تشکیل می­‌دهند. رایحه­‌های گل­‌های یاس، گل برف، گل صدتومانی، ارکیده به همراه دانه‌های قرمز، قلب این عطر شیرین زنانه را به وجود می­‌آورند و بوی خوش مشک در کنار خزه درخت بلوط و روایح چوبی در نت پایه، این عطر ملایم و خوشبو را به پایان می‌­برد.

    Victoria’s Secret Bombshell

    ۳. ورساچه پور فم دیلان بلو (Versace Pour Femme Dylan Blue)

    یک عطر  مخصوص افراد مبتلا به میگرن و ادو پرفیومی از گروه بویایی گلی میوه‌­ای است. لطافت و قدرت، هردو از این عطر گرم احساس می‌­شوند. عطر ورساچه پورفم دیلن بلو رایحه­‌ای لوکس و جذاب دارد و تصویری از یک خانم جدی و شیک و باکلاس را در ذهن تداعی می­‌کند. با اولین اسپری، رایحه‌­ای به مشام می­‌رسد که ترکیبی از سیب، شبدر، انگور فرنگی سیاه، گیاه شیسو و گل فراموشم مکن در نت نخستین می­‌باشد. در نت میانی، رایحه گل رز، گل یاس، هلو، میوه گل رز و پتالیا، قابل استشمام هستند و در نهایت، مشک، نعناع هندی، روایح چوبی و بوته وحشی جاوی در نت پایه، آخرین روایحی هستند که از این عطر به مشام می­‌رسند.
    در نهایت عطری با رایحه معطر فوژه با طبع خنک که اولین بار توسط آلبرتو موریلاس از برند ورساچه در کشور ایتالیا در سال 2016 ساخته شد.

    Versace Pour Femme Dylan Blue

    لالیک لامور | L’Amour با رایحه گلی چوبی مُشکی و طبع خنک که اولین بار توسط ناتالی لارسن در کشور فرانسه در سال 2013 ساخته شد. در این عطر خنک زنانه روایح ترنج، بهار نارنج و رز در نت نخستین هستند که حس طراوت را به شما هدیه می‌­کنند. نت میانی ترکیبی از یاس، گاردنیای یاسمنی و گل مریم به وجود می­‌آورند. در نت پایه و ماندگار این عطر، رایحه­‌های مشک، سدر و چوب صندل سفید قابل استشمام هستند. این عطر، آفریده عطاری به نام  ناتالی لارسن است که در سال ۲۰۱۳ توسط برند فرانسوی عطر لالیک معرفی شد و یک عطر مناسب برای افراد مبتلا به میگرن و سردرد می‌باشد.

    Lalique L’Amour

    عطر ایو سن لوران مون پاریس ادو پرفیومی با طبع معتدل و یادآور حس آزادی و قدرت است. گروه بویایی این عطر، چایپر گلی بوده و دارای ترکیب میوه‌­ای و گلی مست­‌کننده می‌­باشد. این ترکیبات میوه و گل است که باعث شده مون پاریس بهترین عطر برای افراد مبتلا به میگرن به حساب آید. با اولین اسپری این عطر، ترکیب روایح میوه‌­ای ترنج، پرتقال، نارنگی، توت فرنگی، تمشک، گلابی و ترکیب کالون از نت نخست به مشام می­‌رسند. رایحه میانی را ترکیب رایحه‌­های یاس، شکوفه پرتقال، گل صدتومانی و گل تاتوره می­‌سازند و فضای گلی به این کار می‌­بخشند. پایان‌­بخش این عطر رایحه‌­های مشک، وانیل، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، سدر و آمبروکسان در نت پایه و آخر می‌­باشند.
    با رایحه چایپر گلی با طبع معتدل که اولین بار توسط الیور کرسپ ، هری فریمونت و دورا بگریچه آرناو از برند ایو سن لورن در کشور فرانسه در سال 2016 ساخته شد.


    پس از بررسی ادکلن‌های زنانه، اکنون به عطرهای مردانه مناسب سردرد و میگرن می‌پردازیم.

    ۱. ورساچه پور هوم (Versace Pour Homme)

    ادو تویلت ورساچه پور هوم عطری با طبع خنک و عضو گروه بویایی معطر فوژه می‌­باشد. این عطر نمایانگر مردی قدرتمند و مصمم است. روایح ترنج، لیمو ترش، بهار نارنج و رز آغازگر این عطر خنک مردانه در نت اولیه هستند. دیری نمی­‌پاید که رایحه­‌های سدر، شمعدانی، سنبل و سالویا اسکلاریا در نت میانی فضا را پر می‌­کنند. ترکیب دانه تونکا و روایح جذاب مشک و کهربا، نت پایه این عطر را می‌­سازند. با رایحه معطر فوژه با طبع خنک که اولین بار توسط آلبرتو موریلاس از برند ورساچه در کشور ایتالیا در سال ۲۰۰۸ ساخته شد.

    ۲. عطر شنل الور هوم اسپرت (Chanel Allure Homme Sport)

    عطر شنل الور هوم اسپورت دارای غلظت ادو تویلت و عضو گروه بویایی چوبی ادویه‌­ای است. این عطر از نت­‌های شفاف لطیف تشکیل شده و به دلیل طبع خنک خود، برای فصل تابستان انتخاب خوبی است. شروع این عطر با روایح نارنگی ماندارین، آب دریا، پرتقال و آلدهید در اسانس اولی صورت می­‌گیرد و دیری نمی­‌پاید که این روایح جای خود را به رایحه­‌های بهار نارنج، سدر و فلفل در نت میانی می­‌دهند. نت پایه این عطر شنل را روایح دانه تونکا، مشک، کهربا، وانیل، خس خس و لامی به وجود آورده‌­اند.در نهایت عطری با رایحه چوبی ادویه ای با طبع خنک که اولین بار توسط ژاک پولژ از برند شنل در کشور فرانسه در سال 2004 ساخت شد.

    روژا الیسیوم (ROJA DOVE – Elysium Pour Homme) عطری با رایحه معطر فوژه با طبع خنک که اولین بار توسط روجا داو از برند روژا داو در کشور انگلستان در سال 2017 ساخته شد، با غلظت ادو پرفیوم و عضو خانواده عطری معطر فوژه است. این عطر شیرین مردانه دارای طبع خنک و سرشار از نت­‌های با طراوت و نوآورانه است و ترکیبی خلاقانه و کم­‌نظیر دارد. این عطر خاص با رایحه­‌های ترنج، لیمو ترش، گریپ فروت، آویشن، گیاه درمنه، صمغ گالبانیوم و لیمو ترش سبز در نت اولیه آغاز شده و با روایح سیب، رز، خس خس، سدر، یاس، گل برف، انگور فرنگی سیاه، فلفل صورتی، دانه سرو کوهی و گیاه ناگارموتا در نت میانی ادامه پیدا می­‌کند.


    5.مولکول 02 (Escentric Molecules Escentric 02)

    اسنتریک مولکولز اسنتریک 02
    با رایحه شرقی گلی با طبع ملایم ومعتدل که اولین بار توسط گزا شان از برند اسنتریک مولکولز از کشور آلمان که در سال 2008 ساخته شد.
    عطر یونی سکس اسنتریک مولکولز اسنتریک 02، حکایتی است از جادویی که بین روایح علمی و هنری به وجود آمده است. این عطر، یک شاهکار در دنیای عطرسازی که با استفاده از مولکول‌های خاص و ابتکاری، توانسته است یک تجربه بی‌نظیر از زیبایی را ارائه دهد.رایحه‌های مولکولی این عطر، همچون نغماتی از موسیقی عالمانه، قدرت انتقال شما را به دنیایی از زیبایی آرام و جذاب می‌کنند. با ترکیب معطر و نازک گایاک و مشک، این عطر هماهنگی بین گرما و تازگی را با دقت فراهم می‌کند.

    اسنتریک 02 یک نماد از زیبایی مدرن و معناپردازی در دنیای عطرسازی است. هر بار که این عطر را استشمام می‌کنید، به دنیایی از احساسات عمیق و لحظات لذت‌بخش کشیده می‌شوید. این عطر بیانگر شخصیت شماست؛ شخصیتی که مدرن و هماهنگ، جذاب و اصیل است.این عطر مناسب برای تمامی فصول است.

    علاوه بر عطر اینا میتونه خیلی مفید باشه براتون :
    حفظ برنامه منظم خواب، تغذیه سالم، مدیریت استرس و اجتناب از محرک‌ها: کمک به مدیریت و کاهش میگرن.

    شما اگر عطر های دیگه رو میشناسید که برای افراد مبتلا به میگرن مناسب است برای ما کامنت کنید



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید