عطر های ماندگار با روایح مرکباتی و تازه

عطر هایی که نت ها خنک و تازه دارند ولی از ماندگاری بالایی برخوردارند. شاید در باور کلی این دیدگاه باشد که عطر هایی ماندگار هستند که نت های گرم و سنگین ماننده چوب وادویه ها داشته باشند ولی خب در عمل این طور نیست و ما در دنیا عطر هایی داریم که نت های خنک و

عطر های ماندگار با روایح مرکباتی و تازه

عطر هایی که نت ها خنک و تازه دارند ولی از ماندگاری بالایی برخوردارند.

شاید در باور کلی این دیدگاه باشد که عطر هایی ماندگار هستند که نت های گرم و سنگین ماننده چوب وادویه ها داشته باشند ولی خب

در عمل این طور نیست و ما در دنیا عطر هایی داریم که نت های خنک و تازه دارند و در حین حال ماندگار هستند.

دلایل مختلفی در به وقوع پیوستن این اتفاق تاثیر گذار است ولی چندی از مهم ترین هایشان را برای شما در این مقاله گرد هم

 آورده ایم.

1-امروزه در صنعت عطر سازی از نت های سنستیک و شیمیایی استفاده می شود که می توان گفت در نوبه خود بسیار جالب و

عجیب است . برای مثال می توان گفت برای به دست آوردن رایحه ای شبیه به بوی نارگیل و خامه از آلدهید سی 18 استفاده می کنند

که همان رایحه را تداعی می کند و هیچ ربطی به نارگیل و خامه ندارد و صرفا تشکیل شده از چند ترکیب شیمیایی با یکدیگر است.

از طریق همین روش است که ما می توانیم نت های خنکی با بوی لیمو ، پرتقال ، ترنج و ........ را تهیه کنیم که ماندگاری بالایی هم

داشته باشند.

2-استفاده ار مرکبات شیرین ؛ در صنعت عطر همیشه مرکبات جایگاه ویژه خود را داشتند و برای ساخت عطر ها در هر فصلی جذاب و دلنشین بوده اند. پرتقال شیرین از آن دسته مرکبات است که به خاطر ترکیب مولوکولی جذابی که دارد علاوه بر بوی مرکبات و تازگی آن ،ماندگاری بالایی هم به عطر می بخشد ؛نمونه بارز این نت جذاب ،عطر مارلی کالان است که از ماندگاری بالایی بر خوردار است و در حین حال نت پرتقال خونی آن قالب است.

3- استفاده از چندین مرکبات ترش و پوست آنها ؛ در عطر هایی که امروز در فصل تابستان توسط برند ها معرفی می شوند می توان این موضوع را مشاهده کرد. پوست مرکبات خاصیت ماندگاری بالایی به عطر ها می دهند و در عین حال چون تداعی کننده همان میوه هستند برای ما یاد آور همان لحظات می توانند باشند؛ لحظاتی که آن میوه در دستان ماست و بوی آن فضای اطراف مارو پر کرده است. ماندگار ترین عطر های مرکباتی

1- کازاموراتی زرجوف فیرو

عطری است خنک و ترش.این عطر در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن توسط برند کازاموراتی عرضه شد. اگر بخواهم برای کل تابستانم یک عطر انتخاب کنم و هیچ زمان آن عطر دلم را نزند ،قطعا به سراغ فیرو می آیم چون می دانم این عطر آنقدر عجیب و ناشناخته است که هیچ گاه روی کامل آن را نمی بینم و همین نشناختن او برایم جالب است.

طبع: خنک و ترش

گروه: بویایی معطر تند

جنسیت: مردانه

فصل: فصول گرم

ماندگاری: بسیار طولانی

مدت پراکندگی: خوب

نت اولیه : ترنج ، لیمو ترش، پرتقال خونی ، علف لیمو

نت میانی : بهار نارنج، نعناع ، آویشن ، ترخون

نت پایانی : دانه تونکا ، نعناع هندی ، خس خس ، چوب صندل سفید ، جوز

2-کازاموراتی زرجوف مفیستو

کازاموراتی زرجوف مفیستو با رایحه مرکباتی معطر و طبع خنک که اولین بار در کشور ایتالیا توسط برند کازاموراتی زرجوف ساخته شد.مفیستو ،از آن دسته از عطر هاست ک هر جنبنده ای را عاشق خود می کند و ثابت می کند که یک عطر هم می تواند شاعرانه طراحی شود. 

طبع: خنک گروه

بویایی: مرکباتی معطر

جنسیت: مردانه

فصل: تابستان و بهار

ماندگاری: بسیار عالی

پراکندگی: بسیار عالی

نت اولیه : ترنج ، لیمو ترش، گریپ فروت

نت میانی : رز ، اسطوخودوس ، زنبق

نت پایانی : مشک ، کهربا، سدر ، چوب صندل سفید

3- آلپ از لاین انحصاری برند یانی آلپ

با رایحه مرکباتی با طبع سرد که اولین بار توسط الیسا تزداکیس در کشور آلمان در سال 2023 ساخته شد.

یک عطر یونی سکس جذاب که پیشنهادم این است که در هنگام اولین بار استفاده این عطر بسیار مراقب باشید؛ حواست جمع باشد و سعی کنید عنان از کف ندهید، چون آمده است تا جان و روح شمارا تسخیر خود کند و ببرد جایی در میانی رشته کوه اشتران کوه در استان لرستان، که معروف است به آلپ ایران. این عطر با شمیم خنکی که از خود ساطع می‌کند، در فصل تابستان نه تنها میتواند یک عطر باشد بلکه می‌تواند به عنوان پناهی برای فرار از گرما برای شما قرار بگیرد. الیزا تزداکیس بانوی عطر ساز آلمانی، باری دیگر دست به جادو زده و اکسیری برای فصل تابستان به وجود آورده که بازار عطر را مبهوت خویش ساخته است.

طبع : سرد گروه بویایی : مرکباتی  جنسیت : یونی سکس ماندگاری : خوب پخش بو : بسیار عالی مناسب فصل : بهار و تابستان

نت اولیه : لیمو، برگاموت، گالبانوم، پرتغال نت میانی : گل های سفید، گل ها، شکوفه پرتغال نت پایانی :مشک، کهربا، سدر

4-بوگارت سیلور سنت 

سیلورسنت بوگارت با رایحه ای گرم و تند در سال 2009 ساخته شد. «سیلور سنت» از میان جنگل های بهشت آمده است.چوب ها به میدان می آیند و کهربا را به شکل شاعر گونه ای  با خود در می آمیزند و روح را به تسخیر خود در می آورند. 

طبع: گرم و تند

گروه: بویایی چوبی کهربایی 

جنسیت: مردانه

فصل: فصول سرد

ماندگاری: بسیار طولانی مدت

پراکندگی: خوب

نت اولیه : لیمو ترش، شکوفه پرتقال

نت میانی : اسطوخودوس ، شمعدانی ، رزماری ، هل ، گشنیز ، جوز

نت پایانی : سرخالو، دانه تونکا ، چوب درخت ساج ، خس خس

5- 212 پارتی فور

از برند کارولینا هررا کارولینا هررا پارتی فور ۲۱۲ با رایحه بویایی چوبی ادویه ای و طبع خنک که اولین در کشور آمریکا در سال 2018 ساخته شد.استشمام این رایحه ،تجربه ای فراموش نشدنی است.در کلام توضیح آن نمی گنجد ،باید آن را در یک عصر تابستانی بر روی لباس خود بزنید تا متوجه شوید با چه اعجوبه ای طرف هستید.با زدن این عطر دریا را به آغوش خود می کشید.

طبع: خنک

گروه بویایی: چوبی ادویه ای

جنسیت: مردانه

نوع عطر: اکسترا د پرفیوم

فصل: فصول گرم

ماندگاری: خوب

پراکندگی: متوسط

نت اولیه: کیوی , زنجبیل , سیب سرخ , مرکبات , دانه سرو کوهینت

میانی : شمعدانی , فریزیا , شاهدانه

نت پایانی: دانه تونکا , خس خس , مشک , صمغ کندر , سدر

6-پاکورابان اینوکتوس 

عطری است خنک و تند. این عطر در سال 2013 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. محصولی تازه ، اسپورت ، خنک و تندی است که سمبلی از قدرت ، تحرک و انرژی می باشد . این عطر که در قلب ترکیباتش نت های خنک دریایی ، گریپ فوروت و برگ را داراست. بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی ، هنگام ورزش و یا در کنار استخر می باشد .

اینویکتوس مخصوص ورزشکاران و قهرمانان ورزش طراحی شده و با نت های تندی که از چوب گایاک و شاهبوی حاصل می کند بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و در زبان لاتین به معنی شکست ناپذیر ترجمه می شود.

بطری آن همانند کاپ قهرمانی قهرمانان ورزش طراحی شده .طبع: خنک و تند

گروه بویایی: چوبی دریایی

عطار: یا الیویر پولج , دومنیک روپیون , آن فلیپو , ورونیک نایبرگ

جنسیت: مردانه

فصل: فصول گرم

ماندگاری: بسیار خوب

پراکندگی: خوب

رایحه اولیه : گریپ فوروت – ماندارین – نت های دریایی

رایحه میانی : گل یاس – نوعی برگ رایحه

پایه : شاهبوی – نعناع هندی – گلسنگ – چوب گایاک

7-اوپرت از لاین انحصاری یانی اپرت

((اوپرت،او تصمیم می گیرید شما جنگل  باشید یا بیابان )) وقتی برای اولین بار به قله اوپرت می روید و ارتش عظیم ابر ها را می‌بینید قطعا حیرت زده خواهید شد از این عظمت. ما بر این بودیم تا عطری بسازیم برای حس و حال آن فضا و در هنگام اسپری آن گویی احساس کنید در دل دامنه قله اوپرت قرار گرفته اید. با اولین اسپری از آن، گویی شما در خط میانی اوپرت قرار گرفته اید و ترکیبی از رایحه های معطر و چوبی چرمی را استشمام می کنید  ترکیب نت ها لیمو و اسپایسی در تاپ نت برای شما رایحه ای جنگل گونه به وجود می‌آورد که این قسمت اول از این سریال عطری است. در نت میانی ما با پچولی و زنبق دره و هلو طرف هستیم و همین باعث می شود تا احساس کنیم در قله اوپرت قرار گرفته ایم، جایی که ابر ها به استقبال ما آمده اند، مکانی نزدیک به آسمان و مناسب برای تنها ماندن با او. نت پایانی قسمت آخر این سریال است، جایی که به بیابان و جنوبی ترین قسمت اوپرت می رسیم. جایی که شمالی ترین نقطه استان سمنان و جنوبی ترین قسمت استان مازندران است، جایی که اوپرت مارا به بیابان رهنمون می سازد و برای ما فضایی مرکب از مشک و بخور و چرم به ارمغان می آورد تا بدانیم فاصله جنگل بودن تا بیابان بودن می‌تواند به کوچکی یک بند انگشت باشد.

گروه بویایی: چایپر / شرقی، بالزامیک

طبع: معتدل

عطار: سلین ریپرت

جنسیت:زنانه مردانه

ماندگاری: بسیار عالی  پراکندگی: بسیار عالی 

نت اولیه: فلفل صورتی، فریزیا، لیمو

میانی: نعناع هندی، زنبق دره، هلو

پایانی: چرمی، مشک، بخور

بسیار از شما ممنون هستیم که تا پایان این مقاله همراه ما بوده اید ؛ امید است که در آینده با مطالب مفید و جذاب دیگری مهمان نگاه زیبا شما باشیم .



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید