همه چیز درباره طبع روایح

تصور کنید قصد دارید در یک مهمانی یا قرار ملاقات مهم حاضر شوید. بعد از انتخاب لباس‌های مناسب و شیک چه چیزی می‌تواند آراستگی ظاهر شما را کامل کند؟ شاید هر چیزی در ذهن شما باشد؛ مثلا اکسسوری مناسب یا آرایش درخشان.

همه چیز درباره طبع روایح

تصور کنید قصد دارید در یک مهمانی یا قرار ملاقات مهم حاضر شوید. بعد از انتخاب لباس‌های مناسب و شیک چه چیزی می‌تواند آراستگی ظاهر شما را کامل کند؟ شاید هر چیزی در ذهن شما باشد؛ مثلا اکسسوری مناسب یا آرایش درخشان. شاید همه چیز‌هایی که حدس شماست، درست باشند؛ اما آنچه زیبایی پوشش شما را به معنای واقعی تکمیل می‌کند، عطر شماست. به یاد داشته باشید که با انتخاب یک عطر مناسب می‌توانید همیشه در خاطر اطرافیان بمانید.

جالب است بدانید، که تولید اکثر عطر و ادکلن‌های شناخته شده یا معمولی در دنیا، از طبیعت گرفته شده است. طبیعتی که هر قسمتش یک احساسی را به ما القا می‌کند. همان حسی که ما از بودن در طبیعت می‌گیریم، معمولا در عطرهای مختلف نیز وجود دارد.

به عبارتی با استشمام هر رایحه گویی که در طبیعت حضور داشته‌ و با توجه به رایحه آن، حس و حالی خوش در ما پدیدار می‌شود. این حالات و احساسات، می‌تواند چیزی مانند سردی، گرمی، بی حسی، خوشحالی، آرامش، انرژی، سستی، فراموشی و تیزهوشی باشد. بهتر است، بگوییم، روایح در واقع غذای مغز به حساب می‌آیند و به راحتی بر روی رفتار ما اثر می‌گذارند.

افراد با توجه به سن، جنسیت و علایق به طبع روایح خاصی گرایش دارند.

بنابراین اگر با رایحه‌های مختلف عطر آشنا باشیم، می‌توانیم براساس اصول و قواعدی که وجود دارد، از آن‌ها استفاده کنیم. آشنایی با طبع روایح و عطر ها می تواند در انتخاب رایحه مورد علاقه تان بسیار به شما کمک کند.

همانطور که فهمیدید؛ روایح هم درست مانند انسان‌ها طبع دارند و سردی و گرمی در مورد روایح هم صدق می‌کند. در این مقاله می خواهیم ، به نکات کاربردی و مهمی در رابطه با طبع رایحه ها بپردازیم و درباره گرم یا سرد بودن آن ها صحبت کنیم.

طبع رایحه به چه معنایی است؟

یکی از اصطلاحات روایح که حتما حین خرید با آن مواجه می‌شوید، طبع آنها است. جالب است، بدانید که روایح هم مانند غذا طبع خاص خود را دارند. مثلا با استفاده از یک رایحه به خصوص، حالت گرما به فردی دست می‌دهد، یا با استفاده از رایحه ای دیگر، حالت سرما توسط یک فرد احساس می‌شود و او سردش می‌شود.

برای انتخاب و استفاده درست روایح، باید به طبع و مزاج خود توجه کنید؛ چون با استشمام رایحه هر رایحه، در بدن حالتی به‌وجود می‌اید که باعث بروز گرمی، سردی یا انرژی می‌شود.

از همین جهت لازم است طبع و مزاج روایح را بشناسیم؛ اینکه طبع خود را بشناسیم و از آن در خرید رایحه استفاده کنیم، به ما کمک می‌کند تا علاوه بر لذت بردن از عطر، سلامت خود را نیز حفظ کنیم.

 

انواع طبع روایح

طبع روایح با توجه به اسانس هایی که در هر رایحه استفاده می شود متفاوت می باشد. به طور خلاصه طبع رایحه ها شامل گرم، خنک، تلخ، شیرین، تند و ملایم می باشد. انتخاب طبع روایح علاوه بر علاقه، باید با توجه به مزاج فرد انجام شود.

طبع گرم

عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌هایی همچون چوب صندل، ادویه‌های شرقی یا شکلات استفاده شده به دلیل به کار رفتن عناصری در آن ها که طبع گرم دارند ، روایح گرم به حساب می‌آیند. فصول پاییز و زمستان بهترین زمان استفاده از روایحی با طبع گرم می باشد.

طبع خنک

عطرهایی که حس تازگی و همچنین خنکی را به افراد منتقل کند. بوییدن انواع عطر خنک باعث می‌شود، که طعم میوه‌هایی مانند هندوانه، خیار و سایر میوه‌های سرد را به خاطر بیاوریم. فصول گرم سال بهترین زمان استفاده از روایحی با طبع خنک می باشد.

طبع تلخ

رایحه‌های تلخ اصولاً از برخی گیاهان، ادویه‌های تند و ریشه درختان به دست می‌آیند. این رایحه‌ها می‌توانند نت‌هایی نظیر چوب سوخته، قهوه، نعناع، میخک، دارچین و موارد مشابه داشته باشند. فصول پاییز و زمستان بهترین زمان استفاده از روایحی با طبع تلخ می باشد.

طبع شیرین 

رایحه های شیرین عموماً در مبان دیگر طبع ها طرفدار بیشتری دارند زیرا روایح حاصل از این نوع نت ها معتدل تر و دلنشین تر هستند و طیف بیشتری از مردم از این محصولات لذت می برند. طبع شیرین چند دسته است که عبارتند از؛گلی، میوه‌ای و گل‌های‌سفید. تمامی فصول بهترین زمان استفاده از روایح شیرین می باشد.

انواع مزاج افراد

به طور کلی مزاج افراد به چهار دسته مزاج گرم و خشک (صفراوی)، مزاج گرم و تر(دموی)، مزاج سرد و خشک(سوداوی)، مزاج سرد و تر(بلغمی) تقسیم می شود که هر گروه دارای ویژگی ها و خصوصیات مختص به خود هستند.

 

عطرهای مناسب مزاج های مختلف

مزاج صفراوی

  • این گروه از افراد بسیار پر انرژی، پرتحرک و باهوش هستند.
  • زود عصبانی شده و درعینِ‌حال به‌سرعت آرام می‌شوند.
  • رایحه های سرد، خنک و معتدل بهترین انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد صفراوی است.

مزاج دموی

  • افراد دموی، آرام، صمیمی و مهربان هستند و میل به رهبری در آن‌ها دیده می‌شود.
  • در عین آرامش در هنگام عصبانیت رفتارهای عجیب و مخاطره‌آمیز از آن‌ها سر می‌زند.
  • می‌توان گفت تقریباً همه‌ی رایحه‌ها می‌توانند بهترین انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد دموی باشد.

مزاج سودایی

  • نظم و ترتیب و دور اندیشی از خصوصیات بارز این افراد است.
  • همه چیز از نظر سودایی مزاج‌ها باید تحلیل و ارزیابی شود.
  • بسیار آرام و درون‌گرا هستند.
  • انتخاب عطر بر اساس مزاج افراد سودایی، رایحه های گرم و شیرین است.

مزاج بلغمی

  • بلغمی مزاج ها کم انرژی، کند، صبور و آرام هستند.
  • دانا، با فهم و شعور بوده و به‌ندرت عصبانی می‌شوند.
  • در انتخاب عطر بر اساس طبع افراد بلغمی رایحه های گرم و معتدل توصیه می‌شود.

جمع بندی

همه اطلاعات بالا از مهم‌ترین نکاتی بودند که باید برای انتخاب طبع روایح در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته در انتخاب ابتدا سلیقه شماست. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان، 2 عدد رایحه با طبع گرم و سرد داشته باشید؛ تا بتوانید آن‌ها را به تناسب پوشش و فصل سال، استفاده کنید. توجه کنید که با انتخاب رایحه ای  مناسب، یک امضا از خود در بین دوستانتان به جا خواهید گذاشت که تا ابد هر‌جا این بو را احساس کنند، یاد و خاطره شما را مرور خواهند کرد؛ پس در انتخاب امضای خود دقت کنید.

اگر از این مقاله رضایت کافی را داشتید برای دوستانتان هم ارسال کنید.

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید