بهترین عطر های هر دسته چه عطری میتونه باشه؟

بهترین عطر های هر دسته چه عطری میتونه باشه؟
در این مقاله با پیشنهادات مشاورران یانی پرفیوم در رابطه با بهترین عطر های مناسب برای هر دسته، آشنا خواهید شد.در عطر های چوبی،چرمی همیشه اسم هایی همچون فاکینگ فبیولس از جمله مواردی هستند که به گوش همه خورده و در سبک خودشون جز پرچمداران محسوب می شوند.

بهترین عطر های هر دسته چه عطری میتونه باشه؟

عطرها به‌عنوان یکی از عناصر مهم در شخصیت‌پردازی و ایجاد احساسات خاص، نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. انتخاب یک عطر مناسب، نه‌تنها به تقویت اعتماد به نفس کمک می‌کند، بلکه می‌تواند بازتابی از هویت، سبک زندگی و حتی احساسات درونی یک فرد باشد. در این مقاله، به معرفی و پیشنهاد عطرهایی در سبک‌های مختلف از جمله چوبی، چرمی، وانیلی، مرکباتی، مدیترانه‌ای و دیگر سبک‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید با شناخت بیشتری از این رایحه‌ها، عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

عطرهای چوبی و چرمی:

عطر های چوبی-چرمی به دلیل رایحه گرم و لوکسی که همراه خود دارند می توانند حس متفاوتی را در شما ایجاد کنند؛همچنین عطر هایی که در این دسته هستند در فصول سرد همچون پائیز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند.این عطرها معمولاً شامل نت‌هایی از چوب صندل، چوب سدرهستند که حسی از طبیعت و آرامش را القا می‌کنند.این عطر ها اغلب مورد توجه علاقه‌مندان به عطرهای سنگین و پیچیده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

کلوت | Kalut:

عطری چوبی ،چرمی از لاین نیش یانی با طبعی گرم و قدرتمند که الهام گرفته از شهداد کرمان ،کلوت است.

تامفوردآمبرلدر | Tom Ford Ombre:

آمبرلدر با رایحه های چرمی با طبع گرم که اولین بار توسط سونیا کنستانت از برند تامفورد در کشور ایالات متحده در سال 2018 ساخته شد.

 

2. عطرهای وانیلی:

عطرهای وانیلی به دلیل رایحه گرم و شیرینی که دارند، بیشتر در زمستان و پاییز استفاده می‌شوند. این عطرها قاعدتا شامل نت غالب وانیل هستند که حس گرما و راحتی را به همراه دارند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

عطر مارلی التیر | Parfums de Marly Althaïr:

مارلی الثیر با رایحه شرقی وانیلی باطبع گرم که اولین بار توسط الیاس ارمنیدس ،حمید مراتی کاشانی درکشور فرانسه درسال2023ساخته شد.

 

سیلوربیچ | Silver Beach:

عطر سیلور بیچ زمان و مکان دو مقوله جدا ناشدنی از یکدیگر هستند، در واقع شما اگر مکان را از زمان جدا کنید، هیچ چیز وجودیت پیدا نمی‌کند و در کل انگار چیزی نبوده که بخواهد الان باشد.

 

3. عطرهای مرکباتی و میوه‌ای:

عطرهای مرکباتی و میوه‌ای به دلیل رایحه‌های تازه و شادابی که دارند، بیشتر در فصول گرم سال استفاده می‌شوند. این عطرها از نت‌هایی مانند لیمو، نارنج، گریپ‌فروت و انواع میوه‌های تابستانی تشکیل شده‌اند.

 اما این دسته به چند بخش تقسیم می شود که بر اساس سلیقه شماست:

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

هلو:

اگر علاقه به نت غالب هلو دارین بهترین گزینه برای شما بیترپیچ از برند تام فورد هستش که با ترکیب هلو و پرتقال خونی عطری فراهم شده که می توانید در تمامی فصول سال از آن استفده کنید.

تام فورد بیتر پیچ | Tom Ford Bitter Peach:

بیتر پیچ با رایحه گلی میوه ای با طبع گرم که اولین بار توسط برند تامفورد در کشور ایالات متحده درسال 2020 ساخته شد.

 

لیمو:

اگر عاشق نت لیمو یا نت خیلی غالب و قوی هستید یکی از بهترین گزینه ها فیرو هست.

کازاموراتی زرجوف فیرو | Casamorati Xerjoff Fiero:

کازاموراتی فیرو | Fiero عطری است خنک و ترش و لیمویی.این عطر در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن توسط برند کازاموراتی عرضه شد.

اما ترکیب مرکباتی با نت های متنوع:

سایلنس ولی | Silence Valley:

عطری یونی سکس و چهار فصل با ترکیب لیمو،انگور بادام سوخته ترکیبی فوق العاده به شما می دهد.این عطر از لاین نیش یانی هست.

4. عطرهای مدیترانه‌ای:

عطرهای مدیترانه‌ای با الهام از طبیعت و آب‌وهوای مدیترانه، شامل رایحه‌های خنک، گیاهی و گاهی مرکباتی هستند. این عطرها حس آزادی و طراوت را به همراه دارند و برای استفاده در روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند.

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

ورساچه پور هوم| Versace Pour Homme:

این عطر با نت‌های مرکباتی و گیاهان مدیترانه‌ای، یک رایحه خنک و جذاب ارائه می‌دهد که مناسب استفاده روزمره است.

بولگاری آکوا پور هوم مارین | Aqva Pour Homme Marine:

 بولگاری آکوا پور هوم مارین با رایحه معطر آبزی و طبع مرکباتی(نت طالبی غالب هست) معتدل در کشور ایتالیا در سال 2008 ساخته شد.

 

 

5.عطرهای مرکباتی مدیترانه‌ای:

عطرهای مرکباتی مدیترانه‌ای ترکیبی از رایحه‌های خنک و مرکباتی با نت‌های گیاهی هستند که معمولاً حس تازگی و انرژی‌بخشی دارند. این نوع عطرها برای استفاده در محیط‌های گرم و مرطوب بسیار مناسب هستند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

جورجیو آرمانی اکوا دی جیو پروفوندو |Acqua di Gio Profondo Giorgio Armani:

پروفنوندو یک رایحه معطر فوژه مردانه است. Acqua di Giò Profondo در سال 2020 و در ایتالیا روانه بازار شد. سازنده این عطر آلبرتو موریلاس است.

 

6. عطرهای بچه‌گانه:

 

عطرهای بچه‌گانه اغلب دارای رایحه‌های ملایم و شیرین هستند که مناسب برای پوست حساس کودکان طراحی شده‌اند. این عطرها معمولاً از نت‌هایی مانند گل‌های ملایم و مرکبات ساخته می‌شوند؛همچنین این عطر ها به گونه ای طراحی شده اند که برای سیستم تنفسی کودکان ضرری نداشته باشه و آسیب زا نباشه.

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

دخترانه:

قصه پریا | Fairies Story:

 قصه پریا با رایحه میوه ای،گلی،چوبی،مشک با طبع ملایم و معتدل که اولین بار توسط ناتالی تمپلر در کشور فرانسه در سال 2023  به صورت اختصاصی برای کودکان (3تا14سال)ساخته شد.

پسرانه:

عطر ماهی سیاه کوچولو | Little Black fish:

ماهی سیاه کوچولو با رایحه مرکبات،فوگر،تند،چوبی با طبع ملایم،معتدل که اولین بار توسط ناتالی تمپلر در کشور فرانسه در سال 2023 به صورت اختصاصی برای کودکان (3تا14سال) ساخته شد.

 

 

7. عطرهای نوشیدنی

عطرهای نوشیدنی، رایحه‌هایی با الهام از نوشیدنی‌های مختلف مانند قهوه، چای، و یا مشروب دارند. این نوع عطرها معمولاً دارای رایحه‌های پیچیده و جذابی هستند که حس لوکس بودن را به همراه دارند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

بای کیلیان آنجلز شیر |‌ By Kilian Angels’ Share:

بای کیلیان آنجلز شیر با رایحه شرقی وانیلی و طبع گرم و مشروبی بسیار جذاب که اولین با توسط بنویست لاپزا در کشور فرانسه در سال 2020 ساخته شد.

8.عطرهای گلی:

عطرهای گلی به دلیل رایحه‌های ملایم و لطیف خود، بیشتر مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرند. این عطرها از نت‌هایی مانند رز، یاسمن، بنفشه و سایر گل‌های معطر تشکیل شده‌اند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

ورساچ برایت کریستال | Versace Bright Crystal:

ورساچ برایت کریستال با رایحه گلی میوه ای با طبع خنک که اولین بار توسط آلبرتو موریلاس از برند ورساچه در کشور ایتالیا در سال 2006 ساخته شد.

گل کاغذی | Bougain Villea:

گل کاغذی ازلاین خلیج فارس برند یانی عطری است با رایحه گلی میوه ای مناسب برای آقایان و خانم ها. در سال 2022 به بازار عطر معرفی شد.

9. عطرهای خوراکی:

عطرهای خوراکی یا "گورماند" به دلیل رایحه‌های خوشمزه و اغواکننده‌ای که شبیه به خوراکی‌ها هستند، شهرت دارند. این عطرها شامل نت‌هایی مانند شکلات، کارامل، وانیل و بادام هستند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

کازاموراتی زرجوف لیرا | Casamorati Xerjoff Lira:

کازاموراتی زرجف لیرا-عطری گرم و شیرین و با دوست داشتنی بودن وانیل از برند کازاموراتی زرجف.این عطر در سال 2011 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.

جورجیو آرمانی ایکات بلو | Ikat Bleu Giorgio Armani:

ایکات بلو با رایحه شرقی ادویه ای با طبع گرم که اولین بار توسط جولیت کاراگیوزوگلاو از برند جورجیو آرمانی در کشور ایتالیا در سال 2020 ساخته شد.

10عطرهای گلی میوه‌ای

عطرهای گلی میوه‌ای ترکیبی از رایحه‌های گلی و میوه‌ای هستند که معمولاً رایحه‌های شیرین و شادابی را ارائه می‌دهند. این عطرها برای استفاده روزانه و به ویژه در فصول بهار و تابستان مناسب هستند.

 

پیشنهاد عطر برای علاقه مندان این دسته:

میس دیور بوکت بلومینگ2023 | Miss Dior Blooming Bouquet:

میس دیور بوکت بلومینگ با رایحه ی گلی با طبع خنک که اولین بار توسط برند دیور در کشور فرانسه در سال 2023 ساخته شد.

 

عطر موگلر آنجل الکسیر | Mugler Angel Elixir:

انجل الکسیربا رایحه گلی میوه ای شیرین با طبع ملایم،معتدل که اولین بار توسط دومیتیل برتیه،آن فلیپو در کشور فرانسه در سال 2023 ساخته شد.

چکیده مطلب:

عطرها نه تنها برای خوشبو کردن بدن استفاده می‌شوند، بلکه می‌توانند بیانگر شخصیت و احساسات ما نیز باشند. هر یک از سبک‌های معرفی‌شده در این مقاله دارای ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود هستند که بر اساس سلیقه شخصی و موقعیت استفاده، می‌توانند انتخاب شوند. انتخاب عطر مناسب، نیازمند شناخت دقیق از نت‌ها و رایحه‌های مورد علاقه خود و همچنین آشنایی با سبک‌های مختلف عطرسازی است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید رایحه‌ای را پیدا کنید که به بهترین شکل بازتابی از شخصیت و سلیقه شما باشد.در نهایت، همواره به یاد داشته باشید که عطرها به مرور زمان تغییر کرده و با تغییر فصل‌ها و حتی حال و هوای روزانه شما، ممکن است ترجیحات شما نیز تغییر کند. بنابراین، تجربه کردن و آزمایش رایحه‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین عطرها را برای خود انتخاب کنید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید