جغرافیا و عطر؟!

جغرافیا و عطر؟!
در دنیایی که امروزه ما در آن زندگی می کنیم در یک خانواده 5 نفری 5 فرهنگ مختلف و رفتار مختلف را می بینیم حالا شما فرض کنید بخواهید از یک کشور دیگر خریدی انجام دهید وآن محصول را برای استفاده به جغرافیای دیگری از این کره خاکی ببرید.

جغرافیا و عطر؟!

جغرافیای عطری

این مشکل شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که عطری را از کشوری اروپایی خریداری کنید و کلی هزینه روی دستتان بگذارد ولی وقتی از آن استفاده می کنید از ماندگاری و پخش بوی آن ناراضی باشید و احساس کنید عطری تقلبی و فیک به شما فروخته است.

بهتره این را بدانید نه شما گول خورده اید در خرید آن عطر و نه آن فروشنده قصد گول زدن شما را داشته است بلکه شما فقط عطری را خریده اید که مناسب جغرافیا و فرهنگ عطری شما نبوده است.

در دنیایی که امروزه ما در آن زندگی می کنیم در یک خانواده 5 نفری 5 فرهنگ مختلف و رفتار مختلف را می بینیم حالا شما فرض کنید بخواهید از یک کشور دیگر خریدی انجام دهید وآن محصول را برای استفاده به جغرافیای دیگری از این کره خاکی ببرید.

شاید محصولی ماننده لباس وگوشی و عینک و ... را بتوان در هر جایی استفاده کرد ولی عطر فرهنگ مناسب خود و آداب استفاده خود را دارد.

در بخش اول مقاله به آداب کشور های مختلف در استفاده از مدل های مختلف عطر و نوع عطری که استفاده می کنند را برای شما توضیح می دهیم.

معطر و خوشبو بودن به یک فرهنگ تبدیل‌شده است. سلیقه‌ها در این زمینه متفاوت است. کشورهای مختلف دارای فرهنگ های متفاوت هستند پس عطرهایی که استفاده می کنند هم با هم تفاوت دارند.

استفاده از عطر در کشورها

این‌که معطر بودن در فرهنگ‌های گوناگون چه معنایی دارد، ممکن است برای همه ما جالب باشد. بوی خوش برای هر فردی اهمیت دارد. همان‌طور که قبلاً گفتیم سلیقه‌ها در عطر متفاوت است و هر عطری ازنظر همه خوشبو نیست. همان‌طور که ذائقه آدم‌ها در غذا و پوشاک متفاوت است، در عطر هم تفاوت‌هایی دارند. گاهی شما از یک عطر خوشتان می‌آید اما آن عطر ازنظر دوستان اصلاً بوی خوشی ندارد و یا برعکس. عطر به فرهنگ افراد هم مربوط می‌شود. مصرف عطر و ادکلن در همه‌جا باهم فرق دارد و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت شده است.

عطر و ادکلن در کشورهای آسیای شرقی

کشورهایی که در آسیای شرقی هستند، کره و ژاپن هستند. افرادی که در این کشورها زندگی می‌کنند عطرهای ملایم با ترکیبات مرکبات را دوست دارند. با عطرهای تند بسیار مخالف‌اند و استفاده از آن‌ها را نوعی توهین می‌دانند. پس هیچ‌گاه به افرادی که در آسیای شرقی زندگی می‌کنند، عطرهای تند پیشنهاد ندهید. زمانی هم که برای مسافرت به این کشورها می‌روید بهتر است، برای احترام به آداب‌ورسوم آن‌ها از عطرهای ملایم استفاده کنید

عطر در خاورمیانه

کشورهای خاورمیانه برخلاف کشورهای آسیای شرقی، طرفدار عطرهای تند با ماندگاری بالا هستند. افراد اهل خاورمیانه ترجیح می‌دهند که بوی عطرشان ماندگاری بالا داشته باشد و به مشام برسد. این نظریه به‌طور صد درصد برای عموم صدق نمی‌کند بلکه به‌صورت میانگین شاهد چنین سلیقه‌ای هستیم. ایران نیز جزء این دسته قرار دارد

عطر و ادکلن در روسیه

روسیه، کشوری سردسیر و دارای طبع خشک است. بیشتر مردم این کشور طرفدار عطرهای تند با ماندگاری بالا هستند. عطرهای که در ترکیباتشان از میوه و گل استفاده‌شده است برای روسیه‌ای‌ها دوست‌داشتنی است.

عطر در کشورهای آمریکایی

عطرهای کلاسیک با رایحه‌های گل، چوب و میوه در این کشورها محبوبیت دارند. آن‌ها بیشتر به دنبال عطرهای گران‌قیمت و برند هستند که ماندگاری بالایی دارند.

عطر در کشورهای اروپایی

فرانسه، بهترین و معروف‌ترین کشور که در صنعت عطرسازی شهرت بسیاری دارد. سلیقه فرانسوی‌ها با آمریکایی‌ها مشابه است. اروپایی‌ها برایشان مهم است که عطرشان جذاب و گیرا باشد. آن‌ها طرفدار عطرهای ساده و سبکی هستند که اطرافیان را مجذوب خود کنند. اروپایی‌ها بیشترین استفاده را از عطر و ادکلن دارند. درعین‌حال تندی و ماندگاری عطر هم برایشان اهمیت دارد. انتخاب آن‌ها عطرهای به‌روز و گران‌قیمت هست.

غلظت (در مقاله یانی بخوانید)عطر ها در کشور های مختلف ؛ این موضوع بسیار مهمی است ، چرا که همین موضوع ممکن است در موقع خرید برای شما مشکل ساز شود. اروپایی ، آسیایی ها ، آمریکایی و .... عادت های مختلفی در استفاده از عطر از خود نشان داده اند و همین موضوع باعث شده تا هر کدام از این ملت ها سبک های مختلفی از استفاده عطر را دارا باشند.

در قسمت های بعدی این مقاله این عادت ها را به همراه نوع غلظت استفاده شده در این قاره ها را برای شما قرار داده ایم . آسیایی ها ؛ مردمان این قسمت از این کره خاکی به دلیل نوع پوست و رنگ دانه های خاصی که در پوست خود دارند و واکنش آن رنگ دانه ها با نور خورشید که باعث تعریق بدن این افراد آن هم به مقدار زیاد می شود مجبور به استفاده از عطر های قوی و عطر هایی با نت های ادویه ای ،چوبی ، چرمی و گل هایی که بو های سنگین دارند.

بوده و در حال حاضر هستند. غلظت عطر های استفاده شده در این منطقه از دنیا ،اکسترا د پرفیوم بوده که بالاترین غلظت در صنعت عطر سازی دنیا است و این غلظت بالاترین مقدار ماندگاری و بالاترین میزان پخش بو را دارد. البته ناگفته نماند که تمام نقاط این قاره به این ضورت از عطر استفاده نمی کنند ؛برای مثال کشوری ماننده ژاپن به دلیل آب و هوای شرجی و مرطوبی که دارد ،مردمان آن همیشه از عطر های سبک و معطر -مرکباتی استفاده می کنند.

و استفاده از عطر های سنگین را به شدت بد می دانند. اروپایی ها و آمریکایی ها ؛ این افراد که می توان از آنها به عنوان مردمانی یاد کرد که بسیار در گسترش صنعت عطر تاثیر گذار بوده اند و این مردمان به دلیل فراوانی در دسترس بودن تمام عطر ها برای آنها  از گذشته تا به الان و موجود بودن برند های مختلف عطر سازی در آن منطقه از دنیا ، همیشه در معرض استفاده از چندین ادکلن با هم بوده اند و برای اینکه بتوانند .

چندین عطر را همزمان در طول یک روز استفاده کنند از غلظت ادو د پرفیوم استفاده کرده تا با ماندگاری کمتر و پخش بوی خوب بتوانند به هدف خود برسند. با توجه به صحبت هایی که در بالا شد باید تا به الان پی برده باشیم که بستگی ندارد شما از کدام کشور دنیا عطر خریداری می کنید و باید در هنگام خرید به این موضوع  توجه کرد که غلظت عطری که می خرید با نوع آب و هوا و فرهنگ عطری شما منطبق باشد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید