تاریخچه تولید زعفران در ایران

تاریخچه تولید زعفران در ایران
اولین بار گیاه زعفران در 1500 قبل از میلاد بر میگردد اولین بار این گیاه در نقاشی های جزیره یونانی سانتورینی در حفاری ها آکروتیری کشف شد.زعفران در فرمول عطرسازی جزء پر مصرف ترین نت ها می باشد.

تاریخچه تولید زعفران در ایران

اولین بار گیاه زعفران در 1500 قبل از میلاد بر میگردد اولین بار این گیاه در نقاشی های جزیره یونانی سانتورینی در حفاری ها آکروتیری کشف شد.زعفران در فرمول عطرسازی جزء پر مصرف ترین نت ها می باشد.

و به عنوان یکی از نت های ادوتویلت ها شناخته می شود که یک نت پر کاربرد در صنعت عطر سازی می باشد ،  که سالانه با مقداره مصرف خیلی بالایی در این صنعت ها از جمله صنعت عطر سازی روبه رو هست.زعفران در پالت نت ها بسیار دیده شده و کاملا کاربرد زیادی دارد.

خاستگاه انواع ادویه در جهان،‌ خاورمیانه و آسیای شرقی است. چندین هزار سال پیش، جاده ابریشم از اصلی‌ترین راه‌های تجارت ادویه در تاریخ باستان بوده و پس از کشف مسیر دریایی، ادویه‌های خاورمیانه و آسیای شرقی به اروپا و آمریکا هم وارد شدند. ایران، هند و چین از اصلی‌ترین مراکز تولید ادویه در جهان باستان بودند. یکی از ادویه‌های محبوب ایران که هزاران سال است تجارت می‌شود، زعفران نامیده می‌شود. مصرف زعفران از دیرباز تا کنون در اقصی نقاط جهان رواج داشته و فواید زعفران بر هیچکس پوشیده نبوده است.

این نت در ترکیبات گهای شرقی هم وجود دارد که یک نت ترکیبی و کامل را تشکل میدهد.فرایند و روش جمع آوری این گیاه پر کاربرد به این شکل است که مجموعه ای از رشته های لطیف گیاه را جمع آوری کرده و با جمع کردن کلاله ها و جدا سازی انها از گل زعفران و قبل از دور ریختن کلاله های قرمز رنگ نوبت به جدا کردن چینگ این کلاله ها میرسه که این فرایند بیشتر از جمع کردن زمان میبرد پس از چیندن برگ های خشک و نگهداری آنها بعد از گذشت زمان خیلی کم باعث میشود تا آنها خشک شده و تولید عطر و رایحه خوش بو کند. بوی زعفران به دست آمده منحصر به فرد است این اقدام باعث شده تا با بوی خوبی که به مرور زمان از آن  تولید شود. عطرسازان و متخصصان از آن در صنعت تولید عطر استفاده کنند.از خاصیت های استفاده از زعفران در صنعت عطر سازی میشه به انرژی بخشی و شادابی در افراد اشاره داشت.

 این نت در برخی از عطر ها میتوان اشاره داشت که با استفاده از این عطر ها یه حس انرژی را برای مصرف کنندگان به وجود می آورد این نت در عطر ها باعث شادی بخشی و باعث انرژی زیاد هم در افراد و هم در مخاطبان به وجود می آورد.

این نت در صنعت عطرسازی هم به تنهایی و هم به صورت ترکیبی مورد استفاده عطر سازان قرار گرفته است ، این نت علاوه بر حس هایی که برای مخاطبان خود دارد کاربرد بسیار مفیدی در زمینه  درمانی ایجاد میکنداز این روایح و عطر ها برای مهمانی ها و مجالسی که در آن نیاز به انرژی و نیاز به شادی بخشی دارند میتوانند از این سبک عطر ها و نت ها استفاده کنند.ازین رو متخصصان به خاصیت روانشناسی در رایحه زعفران اشاره زیادی دارند.

اگر از این مقاله رضایت کافی را داشتید برای دوستانتان هم ارسال کنید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید