دسته بندی ها
محصولات
مقالات جدید

بهترین عطر های مردانه-بر اساس سلیقه؟!

بهترین عطر های مردانه-بر اساس سلیقه؟!
می توان به جرعت گفت که مهم ترین سوال همیشه در صنعت عطر این بوده است ...!کدام عطر مردانه است و کدام عطر زنانه ؟ شناختن این موضوع به ما کمکی زیادی در استفاده از عطرها می کند چون باعث می شود تا آنچه که برای ما ساخته شده است را بشناسیم.

بهترین عطر های مردانه-بر اساس سلیقه؟!

می توان به جرعت گفت که مهم ترین سوال همیشه در صنعت عطر این بوده است ...!کدام عطر مردانه است و کدام عطر زنانه ؟

شناختن این موضوع به ما کمکی زیادی در استفاده از عطرها می کند چون باعث می شود تا آنچه که برای ما ساخته شده است را بشناسیم و استفاده مطلوب از آن را کرده باشیم. برای راحت شناختن این موضوع مطالب در ادامه به چند دسته مهم تقسیم می شوند.
عطر مردانه چیست ؟

هدف از این تقسیم بندی چیست ؟ بهترین عطر های مردانه تاریخ ؟عطر مردانه چیست ؟تصور کنید شما پرفیومر هستین ! قراراست عطری بسازید تا اقایان آن را بپسندن و آن ها را هم در چشم جنس مخالف شان جذاب نشان دهد .سراغ چه سبک از نت ها می روید ؟ نت های سنگینی مانند چرم و چوب ؟ نت های خنک و مرکباتی ؟ آن دسته از نت ها که یادآور گل ها هستند ؟ سراغ کدام دسته می روید. بگذارید مطلبی با شما بگویم که شاید تا به الان کمترین توجه در صنعت عطر ایران به آن شده است و آن هم این است که اولین عنصری که در ساخت یک عطر مورد توجه عطر ساز آن قرار می گیرد این است که هدف و داستان او از ساخت این رایحه چه چیزی است ؟ ممکن است ما بخواهیم عطری مردانه بسازیم ولی از نت های گلی و شیرینی جات که مخصوص عطر های زنانه است در عطر مان استفاده کنیم؛مانند عطر مارلی التایر که به تازگی وارد بازار شده است و رایحه غالب آن نت وانیل بوربون بوده که تا پیش از این در عطر های زنانه مورد استفاده قرار گرفته است.

Men smelling perfume

داستان پشت هر عطر ، گویای تمام آن چیزی است که قرار است ما آن را بفهمیم تا متوجه شویم هدف پرفیومر ما چه چیزی بوده است. رایحه عطر های مردانه غالبا در تمام دوران تاریخ عطرسازی ما از نت های سنگین و چوبی و چرمی بوده است ،گویی که این نت ها یاد آور مردان است و هرجا که بوی آن ها را استشمام می کنید شما را یاد مردان زندگیتان که آن بو را می دهند، می اندازد. یک از دلایل مهم استفاده از این نت ها این است که اصولا از اول خلقت آن دسته از کارهای سخت و سنگین که وآدمیان انجام می داده اند بیشتر بر روی دوش مردان بوده است. البته امروزه به این صورت نیست و زنان هم در کنار مردان پا به پا در فرایند هر کار سخت و سنگینی همراهی می کنند ،ولی خب این دیدگاه قرن ها با ما بوده است و برای اینکه آن را از خود جدا کنیم به زمان زیادی نیازمندیم. این دیدگاه در تک به تک سلول های ما کد گزاری شده است و به ما القا می کند که مردان باید آدم های سخت و محکمی باشند و عطر های آنان باید بویی از تلخی چوب و چرم را به همراه خود داشته باشد و برای یک مرد بد است که بوی میوه و گل بدهد. این دیدگاه سنتی عطر سازی بوده و غالبا هنوز هم اکثر مردمان دنیا بر همین دیدگاه هستند ولی دیدگاه فنی وتخصصی عطر امروزه دارد به سمتی می رود تا جنسیت را از نت ها بگیرد و هم مردان بتواند عطر های کمی شادتر و لطیف تر استفاده کنند و هم زنان بتوانند عطر های سنگین و چوبی و چرمی را به روی خود اسپری کنند چرا که مهم ترین موضوع در استفاده و انتخاب عطر سلیقه است و هیچ چیزی نباید در سلیقه ما و نوع دیدگاه ما بر عطر تاثیر بگذارد، حتی عادات و اخلاقی که از گذشتگان دور در تک به تک سلول های ما به جا مانده است.

هدف از این تقسیم بندی چیست ؟شاید مهم ترین هدف از این تقسیم بندی این باشد تا بتوان راحت تر عطر مورد نظر خودمان را انتخاب کنیم. ولی میتوان دید دیگری نسبت به این موضوع داشت و به این اعتقاد رسید که در هر چیزی باید یک مذکر و مونثی وجود داشته باشد. به قول مولانا (( جمله ضد ها به ضد پنهان بوَد )) یعنی هر چیزی با وجود ضد و مخالف خود است که جذاب است و اگر عطر مردانه ای قرار است جذاب باشد باید همتای زنانه ای هم داشته باشد که مخالف خود باشد و آن هم جذابیت های خاص خود را داشته باشد تا هر دو در کنار هم به جذابیت یک دیگر بیفزایند. پس خوب است پس از خواندن این متن به این موضوع پی ببریم که اگر مرد هستید لازم نیست حتما عطر های تلخ و سنگین استفاده کنید ؛سلیقه تان چه می خواهد ؟ او شما را به چه سمتی می برد ؟ مسیر او را بروید و بگذارید هر جا که او می پسندد لنگر بیندازد. برند های معروف دنیا را ببینید....! دیور ساواج که عطری مردانه و جذاب است همتای زنانه ای دارد به اسم میس دیور که هر دو در کنار هم دیگر هستند که جذاب هستند. یا برند کرید که دو نسخه از اونتوس به اسم های اونتوس مردانه و اونتوس زنانه ساخته است که در حین شباهت به یکدیگر تفاوتی چشم نواز هم دارند و همین خلاقیت در سخت این روایح است که جذابیت آن هارا چند برار می کند.

بهترین عطرهای مردانه تاریخ ؟ هرگاه کلمه بهترین به گوشمان می خورد با خودمان بهتر است بگوییم از نظر چه کسی ؟چه ارگانی ؟ چه کشوری ؟ چه آماری .....؟ اما لیستی که در ادامه قرار است از بهترین عطر های مردانه تاریخ برای شما گذاشته شود از دید بهترین پرفیومرها و مردمی است که زندگی آنها به عطر و مشتقات آن گره خورده است.

1.دیویدوف کول واتر

عطری که دریا ها  و جنگل ها را به روی لباس شما می آورد و شما اولین بار که آن را می بویید احساس می کنید درون برکه ای در دل جنگل در حالی که سبزه ها و درختان شما را احاطه کرده اند ، شنا می کنید.

cool water

2.دیور ساواج :

شاید یکی از عجیب ترین ترکیب های دنیا ترکیبی است که در این عطر می بینید؛ ترکیب مرکبات ، ادویه ها ، گل ها و در پایان نت خارق العاده آمبروکسان. ترکیب این نت ها رایحه ای می سازد که شاید مشابه آن در دل تاریخ عطر سازی پیدا نشود.شاهکاری از عطار معروف فرانسوی ، فرانسوا دماشی می باشد و می توان گفت تاثیر شگرفی در دنیا عطر از خودش به جا گذاشته است.

Sauvage

3.کرید اونتوس :

رایحه رشک بر انگیز از برند سلطنتی کرید؛ پادشاه عطر سازی اروپا سال 2010 رایحه ای را به بازار روانه کرد که تا به همین الان رکورد بیشترین فروش عطر را در دست دارد و بعید است که این رکورد را به این زودی ها از دست بدهد. عطری که رایحه دریا مدیترانه و گل های اروپایی را در دل خود جای داده است و اعجاز طبیعت را باری دیگر به رخ ما آدمیان می کشد.

Aventus
4 بلو شنل:

مرکبات ، چوب و گیاهان ؛ پر تکرارترین کلماتی که در این رایحه پیدا می کنید. شنل که تخصص اصلی او تولید کیف ها و لباس های لوکس است رایحه ای را تولید و روانه بازار کرد که تا چندین سال گزینه اول خرید هر مردی در فرانسه باشد. بوی جذاب لیمو و نعنایی که در این عطر برای ما کار شده است را فقط می توان در دل نوشیدنی موهیتو در فصل تابستان و در کنار ساحلی گرم پیدا کرد.
Blue channel

سخن پایانی ؛ معمولا در زمان خرید این ما هستیم که محصولی را انتخاب می کنیم ،اما بگذارید اینبار ،در این خرید ،این عطر باشد که شما را انتخاب می کند و بدون هیچ شناخت دیگری وارد فروشگاه شوید و هر آنچه که در دسترس تان است را استشمام کنید و ببینید صدای درونتان کدام یک را انتخاب می کند.  



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید