عجیبت ترین نت های صنعت عطرسازی کدوم نت ها هستن!(نت هایی که نشنیدین)

عجیبت ترین نت های صنعت عطرسازی کدوم نت ها هستن!(نت هایی که نشنیدین)
نت‌های عجیب در عطرها، دنیایی پر از هیجان و غیرمنتظره هستند؛ مثل بوی چرم سوخته، نفت، دود، یا حتی نت‌های خوراکی چون بیکن. این ترکیبات غیرمعمول به عطرها حسی منحصر به فرد و به یادماندنی می‌دهند، که جسارت و تمایز را به اوج می‌رسانند.

نت‌های عجیب در عطرها:

تجربه‌ای جسورانه و منحصر به فرد از دنیای رایحه‌ها و نت ها

nots

عطر سازی و دنیا پیچیده اش، پیش از آن که به چنین صنعت چشم گیری تبدیل شود؛ هنری عمیق و باستانی ست که در جزء به جزء لحظاتش عشق نهفته ای دارد. هر فرد عطر ساز با تصور ترکیب انواع روایحی که از هر ذره طبیعت گرفته می شوند، حال خوب را می سازد تا به خود و یا حتی شخص دیگری آن را انتقال دهد.

امروزه با رواج بالای این صنعت، تا به حال به تعداد زیادی شاهد تکرار مکررات ترکیبات عطر سازی بوده ایم .شاهد آکورد های یکسانی که در شاهکار های بسیاری به چشم می خورند،آنقدری که دیگر دیده شدن این ترکیب و نت ها با شگفتی همراه نخواهد بود.اما گاه گداری هم پیش می آید که در میان فرمول یک رایحه ترکیبی را می بینید که هیچ جوره انتظار آن را ندارید و حتی به آن فکر هم نمی کردید.حتی متوجه می شوید که همان نت غیر قابل انتظار، تاثیری فوق‌العاده و بشدت گیرا، برروی عطرتان گذاشته است!

حال در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از این نت ها را به شما معرفی کنیم.

نت های که خیلی کمتر به گوشتان خورده است؛ یا شاید حتی اصلا به گوشتان نخورده باشد !

١. پتریکور petrichor:

petrichor

کسی نیست که آن را دوست نداشته باشد . آرامش بوی باران قطعا جای خود را در قلب و روح شما نیز پیدا کرده است ،با این اوصاف تصور کنید بوی عطری را داشته باشید که تداعی گر بوی باران باشد و با تمام توانش تنها و تنها حال خوب به وجودتان تزریق کند.

نت های پتریکور با یادآوری حس و حال خاک باران خورده، رطوبت برگ ها و طبیعت بکر  نشان دهنده و نماد حال و هوایی هستند که اولین باران بعد از دوره ای طولانی خشکی پدید می آورد.

Mystiq Rainfall Mystiq Parfums از نمونه عطر هاییست که می توانید این نت را در ترکیباتش مشاهده کنید.

در واقع بوی نت های پتریکور و تازگی و سردی بارانی اش همچون معجزه و جادویی ست که طلسم خشکی را می شکاند.

شاید برایتان جالب باشد دانستن اینکه برخی دانشمندان ادعا کرده اند بوی پتریکور برای انسان ها ٢٠٠ هزار برابر قدرتمند تر از بوی خون در دریا برای کوسه است.

بیشتر بخوانید

٢. کاکتوس (cactus):

اگر شما هم عاشق روایحی هستید که بوی تمیزی و تازگی را برایتان رقم می‌زنند،از این قسمت به هیچ وجه نگذرید!

قطعا برایتان با شگفتی همراه خواهد بود که کاکتوس علاوه بر اینکه در ساخت عطر های جدید بکار می رود حس تازگی،طراوت و جذابیت با ظرافت خود را به شما تقدیم خواهد کرد؛اما این نت به روش طبیعی تولید نمی شود بلکه به روشی مصنوعی و سنتتیک علاوه بر حال و هوای سبز و تازه خود خاکی بودن و ارتباط با زمین را برای شما زنده خواهد کرد .

cactus

در واقع این دسته از آکورد های بویایی با زنده کردن ارتباط شما با زمین و طبیعت حس آرامش و اعتماد بنفس را در شما افزایش خواهد داد که از جذاب ترین نمونه های آن می توان به vectoria secret very sexy اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید

٣. رایحه های اوزونیک ( ozonic scents):

نت های اوزونیک از سالهای پیش با شناسه بوی زمین و رایحه ای پس از طوفان و رعد و برق توسط اجداد ما شناخته شده بود. آمیزه ای از بوی باران ، باد های گاهی تند و گاهی آرام ، خنک ، آرامش بخش و دوست داشتنی .این بوی شیرین و کمی تند پیش از باران، با سرما و جذابیت همیشگی اش شکلی از اکسیژن است که از فعلی یونانی به معنای بو کردن یا همان ozein گرفته شده است.از سال های قبل مردمی که از ترس طوفان خود را در میان خانه هایشان مخفی می کردند با شروع غلتیدن ابر ها به میانه شهر می آمدند و از طراوت هوا لذت می بردند.

پس خوب است بدانیم که این حس خوب ، آرامشی ست که جریان های طوفانی برایمان به ارمغان آورده اند، که بدانیم در میان ترس و سختی میان رعد ها و طوفان ها، بازهم می شود زیبایی را پیدا کرد.چه بسا بهتر که این روز ها هرکسی درگوشه و اطراف دنیا حتی اگر از آن شرایط دور باشد با خرید یک بطری عطر می تواند آن را به خودش هدیه دهد.از نمونه روایحی که این نت در آنها بکار رفته می توان به Dior lucky اشاره کرد که توسط فرانسوا دماشی پرفیومر اصلی برند دیور طراحی شده.

 ozonic scents

۴. Caviar ( خاویار):

ممکن است شما نیز بعد از خواندن این سر تیتر با خودتان فکر کرده باشید که خاویار یکی از لوکس ترین و گرانبها ترین غذا های دنیا محسوب می شود، بنابراین هر رایحه ای که از آن بدست آید و استفاده شود، همچنان قدرتمند، باشکوه و گرانبها خواهد بود.حقیقت این است که خاویار این روز ها علاوه بر محبوبیت غذایی خود، یک نوع نمادی از وضعیت هم محسوب می گردد!

حال اینکه یکی از برند های بشدت شناخته شده عطر سازی با طراحی و کشف متدی جدید توانسته است ؛ استخراج نت عطر سازی خاویار را  محقق سازد، بردی بسیار بزرگ محسوب می گردد و شایسته ی افتخار است!

خرید محصول

« Thierry Muglir »اولین برندی بود که توانست این افتخار را نصیب خود کند؛با خلق شاهکاری به نام Womanity دنیا را مبهوت خود کرد!

وومنیتی رایحه ای زنانه که برای اولین بار با نمادی از پیوستگی تمام زنان از تمام نسل ها تجلی گر قدرت و جسارت زنان بود .عطری با نت غالب خاویار خود، در عین ظرافت جذابیت و اغوا گری را به میان آورده و شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

۵. آمبر گریس ( Amber Gris):

عنبر، ماده ای که تا سالهای طولانی رازی بود که اکثر افراد منشأ آن را نمی دانستند. گرانبها، کمیاب و گران قیمت!

در واقع عنبر با همان نام تجاری آمبر ماده ای ست  که توسط دستگاه گوارش نهنگ ساخته می شود تا در برابر اجسام تیزی که وارد بدن او می شوند از آن محافظت کنند.این ماده توسط استفراغ نهنگ از بدنش خارج می شود. اما اینجا آن زمانی نیست که عنبر بعنوان گران ترین و خوشبو ترین ماده ای شناخته می شود که نهنگ های زیادی را به کام مرگ کشاند و شکار آن ها را غیر قانونی کرد.زمانی که عنبر از بدن نهنگ خارج می شود، در طول سالهای متمادی زمانی که با آب دریا و در برابر نور خورشید و هوا قرار می گیرد، تغییر رنگ می دهد؛ تبدیل به سنگ سختی شده و رایحه ای فوق العاده از خود ساتع می کند.

Creed Green Irish خرید محصول

baccarat rouge خرید محصول

جالب است بدانید که آمبر علاوه بر بوی فوق‌العاده ی خود حتی در کمترین مقدار نیز ماندگاری بشدت بالایی دارد و  رایحه ی آن می تواند تا روزهای متمادی برایتان بماند.

از معروف ترین ادکلن ها و برند های دنیا که از نت آمبر استفاده می کنند می توانیم بهMaison Francis bacarat rouge وCreed Green Irishاشاره کنیم.

 Amber Gris

۶ . Ink (جوهر):

بنظر می رسد که خود را برای این مورد آماده نکرده بودید، جوهر یا مرکب  طبق سنت های قدیم چینی به شکل چوب وجود دارد و زمانی که به وسیله ی آب روی سنگ آن می کشید به صورت مایع درمی آید ومی توانیم از آن برای نوشتن استفاده کنیم .با کیفیت ترین و عمیق ترین جوهر سیاه با سوزاندن ریشه درخت کاج ساخته می شود.حال در طول این فرایند ترکیباتی از چسب ها و رنگدانه های مختلف با تفاوت هایی بسیار ظریف و متفاوت ایجاد می شوند که کاملا بدون پیش بینی به این رایحه بویی خاص و متمایز می باشد وجهی منحصر بفرد.با جزئیاتی اغوا گرانه که با رایحه ی دودی ، خاکی و عمیقش شما را در درون خود غرق خواهد کرد.

از نمونه ادکلن هایی که این رایحه در آنها استفاده شده می توانیم به شاهکارهایTOM FORD Black LacquerوSospiro Notturnoاشاره کنیم.

خرید محصول

Ink

قطعا هنوز هم تعداد زیادی از نت ها هستند که ما نمی‌شناسیم وازشنیدنشان تعجب خواهیم کرد.وهرروز و هرروز عطرسازانی هستند که با عشق خود روایحی را طراحی کنند که و از ترکیباتی استفاده کنند که تنها خودشان می توانند آینده و جذابیت آن ها را ببیند و زمانی که ساخته ی خود را به ما معرفی کنند، ازشگفتی محو جادوی آنها شویم.

مهم این است که تلاش کنیم تا از زاویه ای به آنها نگاه کنیم که طراحشان به آنها نگاه می کنند.آن زمان است که می توانیم به عمق زیبایی آنها پی ببریم و بیشترین لذت را ببریم ،چرا که دنیای عطر و عطر سازی هیچ پایانی ندارد و همیشه رو به جلو حرکت می کند.پس بهتر است که ما نیز همراه با آن رو به جلو پیش برویم.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید