دسته بندی ها
محصولات
مقالات جدید

سال های مهم توی صنعت عطر چیه؟!

سال های مهم توی صنعت عطر چیه؟!
تاریخ عطرسازی دارای قدمتی 4 هزار ساله است. 8 سال از این دوره به دلیل تأثیر عمیقشان در صنعت عطر به‌ویژه عطرهای مدرن، برجسته هستند.

همیشه عطر تاریخچه ای باور نکردنی همراه خود داشته  که سرگزشت صنعت عطر رو بار ها بهش پرداخته ایم نکته ای رو هم که قبلا بهش اشاره کرده بودیم این بود که قدمتی 4 هزار ساله داشته.

از این قدمت 4هزار ساله ،8 سال به عنوان سال های اصلی و تاثیر گذار در صنعت عطر بر اساس اهمیتشان دسته بندی شده است.

این سال ها قرار است ما را به عطر،افترشیو ،ادکلن و... برساند تاریخ عطر مدرن بر اساس اهمیت  و تاثیری که در صنعت امروز ایجاد کرده است رتبه بندی شده است:

8.2010 :

سالی بسیار تاثیر گذار زیرا عرضه این دو عطر تقریبا همه عطر های امروزی را شکل می دهند اونتوس و بلو شنل در سال 2010 کرید محبوبیت نام تجاری شناخته شده ای نداشت اما با عرضه اونتوس با عنوان زنده نگهداشتن ناپلئون تولید و روانه بازار شد که هنوز که هنوزه محبوبیتی جهانی را همراه خودش دارد.که در این مقاله میتوانید داستان عطر اونتوس که قبلا به آن اشاره کرده بودیم را مطالعه کنید.

7-1907:

جیوانی مارینا فارینا جنتلمن ایتالیایی که زندگی خود را در آلمان گذرانده؛که گهگاهی دلتنگ زادگاه خودش میشود و سعی در این دارد بین گذشته خود و جایی که زندگی میکرده است سازش پیدا کند.مردی که عطرساز بوده است و در آن زمان شروع به آزمایش با مرکبات و گیاهان کرده است تا زمانی که توانست عطری ایجاد کند که در نامه ای به برادرش عطری را توصیف می کند که یادآور صبح بهاری ایتالیا را از نرگس های کوهی و شکوفه های پس از باران است.او تواسنت یادگاری از ایتالیا برای خود خلق کند اما چون سعی در ایجاد رابطه بین گذشته و پذیرش خانه کنونی خود بوده است تصمیم بر این گرفت نام عطر خود را به جایی که در آلمان زندگی میکرد بگذارد به نام کلن. بله این رایحه اولین ادکلن بود؛حالا شاید براتون جالب باشه که ریشه ادوکولون ، ادو تویلت و ادو پرفیوم از کجا آمده است؛بله منشا به خاطر تصمیم تثبیت جیوانی به گذشته و حال خود بوده است.حضور پر قدرت او با نت های لیمو ،یاس ، رزماری و وتیور بوده است که همه ما امروز این نت ها را بدیهی می دانیم اما زمانی که ترکیبات واقعی این عطر نمایان شد جهان را با تقاضای خود به طوفان کشاند مخصوصا در دربار های جهانی.این ایده توانست ایده عطر را به عنوان چیزی که میتواند محبوب باشد و قابل فروش باشد کمک کرد.بر اساس برخی از گزارشات فرمول واقعی را 4711 دارد که نزدکی ترین تفسیر را دارد اما از نظر برخی دیگر جین ماریا فارینا اکسترا گو از روژا و گالی است که ظاهرا سال 1806 منتشر شده است اما طبق گفته بعضی ها این فارینا 1709 هستش که توسط خود فرزندان جویانی اداره می شده است.

                                                                           

6-2016:

کروماتوگرافی گازی یکی از روش‌های کروماتوگرافی است که برای بررسی و جداسازی مواد فرار بدون تجزیه شدن آن‌ها، به کار می‌رود.

دستگاهی که تواسنت رند ساخت عطر هارو آسان ترکنه با اینکه این فرایند چندین سال است که وجود داشته است اما بعضی برند شروع به درست کردن روایح اورجینال با این دستگاه کردند به صورت غیر قانونی و بدون رعایت قانون کپی رایت و تا الان هیچکس جلودار این برند های غیر قانونی نبوده است.

5-1973:

the international fragrance association نماینده عطر جهانی که توسط بسیاری مورد حمله قرار گفت زیرا به اعتقاد آنها ifra مسئول تغییر فورمولاسیون و ممنوعیت مواد تشکیل دهنده هستند اما این درست نیست زیرا آنها طرفدار عطر ها هستند و سعی در مصالحه با این دسته از افراد دارند(شرکت های پوستی که مولفه های اخلاقی را برای محصولات خود رعایت نمیکندد. 1973 سالی بود که سلسله عطر های مردانه را برای سالهای متمادی شکل داد دهه 1960 و 1950 عطر های راکد و فرمولیک گل های خشن برا خانوم ها و بوی تند مشک برای مردان که عطر هارا خیلی خشن میکند.

 

1973 عطری توسط طراح پاکو رابان به بازار آمد که نامش ضعیف بود که از عطر های بسیاری از آرایشگاه های مردانه گرفته شده بود اما یک نسخه دیگه از این رایحه از برند پاکو رابان آمد که سبک تر و تازه تر بود اما برای سال 1973 یک شوکه فرهنگی همراه خود داشت زیرا فوجیای چوبی داشت.

4-2007 :

سالی که عطر های نیش توانستند سر و صدایی برای خود به پا کنند؛در این سال عطر های نیش توانستند شتاب تاریخ عطر را سرعت بخشند و تغییر دهند.برای مثال در این سال برند تام فورد با عرضه رایحه توسکان لدر،عود وود,توباکو وانیل،ناساماتو دورو ، کوبی از زرجف ، و شاهکار کریستین دیور با هوم اینتنس با وجود همه اینها 2007 سالی بود که اینترنت توانست شروع به صحبت کند در مورد عطر با استفاده از سایت FRAGANTICAکه توانست منبع بی سابقه ای باشد و برای اولین بار آنلاین شد.

3-1974:

برند دیور با شروع ازسال1946 توانست نوآوری های خاص و جدیدی را کسب کند و با عرضه میس دیور در سال 1974 توانست نسبت به عطر های قبل از خودش (گلی و زنانه) بسیار غیر معمول بود ؛همچنین سالی بود که دیور توانست وارد استراتوسفر با خلاقیت و سبک های کاملا جدید از نظر مد شود و توانست رقیب اصلی برند کوکو شنل شود.


2-1996:

سالی که عطر توانست شروع به یک پدیده جهانی شود با برخی از بزرگترین و تاثیرگذار ترین عطر ها.یکی از آنها عطر لمل بود که اگر به هر باشگاهی یا کلوپ در اکثر شهر های اروپایی و شهر های آمریکای شمالی بوی لمل داشتند، اما ضربه نهایی با اکوا دی جیو بود که نشان بر این بود که عطر های اصلی کاملا در جهت مرکبات معطر تمیز هستند.

علاوه بر این دو ،دو رایحه دیگر در این سال در اوج اکران خود بودند و اثرات این چهار عطر تا به امروز هنوز حس می شود.

1-1921:

سالی که اساسا تولد دوره رونق بزرگ در تارخچه مدرن عطر است.دو عطر در این سال عرضه شدند که از اهمیت بالایی برخوردار بودند و هستند حتی تا به امروز. هردو این روایح توانستند از نظر فرهنگی و حتی شیمیایی تغییری ایجاد کنند و نحوه ساخت عطر و درک آن را کاملا تغییر دادند. شنل شماره 5 و شالیمار از گرلن شنل شماره 5 .؛اولین عطری بود که از نظر فورمولاسیون که از مقدار زیادی آلدئید به صورت پایدار استفاده کرد که جز اصلی عطر شنل شماره 5 و بسیاری از عطر های دیگر است. در هر صورت این 8 سال جز پر اهمیت ترین سال های صنعت عطر سازی هست.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید