اسانس در تولید عطر چیست؟

اسانس عطر ترکیبات معطر فرار و مایع از منابع طبیعی، معمولاً گیاهان هستند. آنها به صورت کامل به معنای کلمه خود روغنی نیستند، اما اغلب با روغن های دارای حلالیت ضعیف و در آب مشترک هستند.

اسانس و اسانس عطر چیست؟

اسانس عطر ترکیبات معطر فرار و مایع از منابع طبیعی، معمولاً گیاهان هستند. آنها به صورت کامل به معنای کلمه خود روغنی نیستند، اما اغلب با روغن های دارای حلالیت ضعیف و در آب مشترک هستند. اسانس های عطر غالباً بو دارند و از این رو در طعم دهنده های مواد غذایی و عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها معمولاً با روش های استخراج عطر (مانند تقطیر، پرس سرد یا استخراج با حلال) تهیه می شوند.

 

اسانس عطر چیست و کاربرد آنها چیست؟: ماده اصلی یا اسانس بخش اصلی عطر را تشکیل می دهند.اسانس ها را می توان به صورت طبیعی و سنتی تولید کرد، اسانس های طبیعی از گیاهان و حیوانات تشکیل شده ولی اسانس های مصنوعی توسط کارخانه تولید می شود.یکی از ترکیبات در صنعت عطر بشمار می آید که کاملا پر استفاده هستند.در اسانس های عطر از ترکیبات زیادی از مزکبات گیاهان و حیوانات استفاده می شود که به بو و رایحه عطر کمک خیلی زیادی میکنند.

حلال ها چیست و کابرد آنها چیست؟: رایج ترین نوع حلال که در عطرسازی برای رقیق کردن استفاده می شود، الکل است. الکل با مقداری آب ترکیب شده که سبب می شود اسانس یا ماده اصلی پخش خوبی داشته باشد.استفاده از حلال ها در عطر ها به این خاطر است که رایحه عطر را قوی تر سازد که یکی از معروف ترین این ترکیبات می توان به اکوا واتر و الکل اشاره کرد که کمک خیلی زیادی در پخش عطر و ماندگاری عطر دارد این ترکیبات از نکات مهم عطر سازی می باشد ، که در ترکیبات عطر اثر زیادی میگذارند و باعث می شود رایحه عطر قوی شود.

مواد افزودنی چیست و کاربرد آنها چیست؟: افزودنی های عطر برای افزایش مرغوبیت عطر به آن اضافه می شود. آنتی اکسیدان ها و مواد رنگی دو نمونه از مواد افزودنی هستند که برای افزایش پایداری به عطرها اضافه می شوند. در این مقاله تصمیم گرفتیم اول از همه ببینیم اسانس عطر چیست؟ و تاثیرات آن در صنعت عطرسازی به چه صورت است. سپس می‌خواهیم با انواع اسانس‌ها در صنعت عطرسازی آشنا شویم.

مواد افزودنی در عطر ها باعث شده تا به زیبایی مایع کمک کرده و از افزودنی ها معمولا در صنعت عطر استفاده به سزایی می شود که این افزودی ها عامل اصلی عطر و پخش بوی آن است.

در ترکیبات اسانس معمولا از تمامی موارد به طور اندازه و مقیاس وارانه استفاده می شود و باعث شده که هر عطری کیفیت و رایحه خود را داشته باشه.

تفاوت اسانس و عصاره چیست؟

به ساده ترین حال ممکن میتوان در یک جمله کوتاه تفاوت اسانس را اینگونه بیان کرد که اسانس مایع روغنی به همراه الکل است که قابل استفاده در مواد غذایی و صنعت عطر سازی اشاره کرد که باعث شده تا یک عطر بتواند به طور دقیق رایحه و بویایی خود را داشته باشد و اما در نهایت عصاره میتوان به موارد تقطیر اشاره زیادی کرد که عصاره از تقطیر موارد به دست می آید که باعث شده از عصاره های مستتقیم خیلی خیلی کم استفاده شود به دلیل آن که عصاره ها باعث شده اند تا با هیچ محلول و هیچ یک موارد ترکیبی یکی نشوند و به عطر اسیب وارد کنند و باعث نارضایتی شوند.

اسانس ها در عطر باعث خوشبویی در عطر شده اند و باعث شده اند تا همه خریداران احساس رضایت کنند.

انواع عطر ها و مقادیر آنها

پرفیوم چیست؟

یک عطرغلیظ روغنی است که دربین عطر ها خالص ترین و ماندگارترین عطر است. پرفیوم ۲۰تا۳۰ درصد حاوی عصاره خالص می باشد.که به ماندگاری عطر کمک بسیاری میکند

ادو پرفیوم چیست؟

از نظر غلظت عصاره رتبه دوم را دارد و به اختصارEDP نشان داده می شود. این عطرها بوی سبک تر و قیمت ارزان تری نسبت به پرفیوم دارند، ادو پرفیوم ها 15 تا 20 درصد عصاره خالص را دارا می باشند و در رتبه دوم از نظر میزان غلظت قرار دارند. ادوپرفیوم ها بیشتر با الکل مخلوط می شوند. که این مورد به پخش بوی عطر کمک بسیار زیادی میکند.

ادو تویلت چیست؟

فروش ادو تویلت به دلیل سبک بودن آن به صورت اسپری است که به صورت EDT نشان داده می شود. در اسپری ها حدود 4تا10 درصد از عصاره خالص استفاده شده و به دلیل استفاده زیاد از الکل ماندگاری بسیار پایینی دارد.

ادکلن چیست؟

ادکلن ها بسیار سبک هستند و در آن ها فقط ۲تا۵ درصد عصاره خالص به کار رفته است. در ادکلن ها معمولا روغن های ترنج، پرتقال و لیمو و همین طور اسانس های اسطوخودوس و رزماری استفاده می شود و بیشتر برای مردان قابل استفاده می باشند.

اوفرش چیست؟

تنها ۳ درصد عصاره دارند، برای کسانی که عطر بسیار سبک و ملایم دوست دارند انتخاب مناسبی می باشد. معمولا برای استفاده در مهمانی ها از پرفیوم و ادو پرفیوم اسافاده می کنند و برای استفاده روزمره ادوتویلت و اوفرش ها انتخاب مناسبی می باشد.

امیدوارم از خواند این مقاله لذت برده باشید اگر رضایت دارید برای دوستان خود ارسال کنید.

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید