توی استفاده از عطر کجا اشتباه میکنیم؟!

توی استفاده از عطر کجا اشتباه میکنیم؟!
عطرها از دیرباز نمادی از فرهنگ و هنر بوده‌اند، اما باورهای غلط بسیاری درباره آن‌ها وجود دارد.مقاله حاضر این باورها را بررسی و تصحیح می‌کند، تا شما بتوانید با انتخاب و استفاده صحیح از عطرها، از تجربه بویایی خوشایندتری برخوردار شوید.

توی استفاده از عطر کجا اشتباه میکنیم؟!

عطرها از زمان قدیم ،بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها بوده‌اند!!

از مصر باستان تا امروزه، عطرها نه تنها به عنوان یک وسیله آرایشی، بلکه به عنوان نمادی از فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این حال، بسیاری از باورهای غلط درباره عطرها وجود دارند که مردم همچنان به آن‌ها اعتقاد دارند. در این مقاله به بررسی این باورهای غلط و تصحیح آن‌ها می‌پردازیم.

باور غلط ۱: عطرها تاریخ انقضاء ندارند.

یکی از باورهای غلط رایج این است که عطرها هیچ وقت فاسد نمی‌شوند و تاریخ انقضاء ندارند. در واقع، عطرها نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر، دارای تاریخ انقضاء هستند. معمولاً عطرها بین 1تا 3 سال ماندگاری دارند، اما این مدت زمان می‌تواند بسته به ترکیبات و شرایط نگهداری تغییر کند. عواملی مانند نور خورشید، دما و رطوبت می‌توانند به مرور زمان کیفیت عطر را کاهش دهند.

باور غلط ۲: عطرهای گران‌قیمت همیشه بهتر هستند.

بسیاری از مردم بر این باورند که هر چه عطر گران‌قیمت‌تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است. اگرچه برخی از عطرهای گران‌قیمت دارای ترکیبات با کیفیت بالا هستند، اما همیشه اینگونه نیست. برخی از عطرهای با قیمت متوسط یا حتی پایین می‌توانند کیفیت بسیار خوبی داشته باشند. بنابراین، همیشه به جای قیمت، به ترکیبات و بازخوردهای عطر توجه کنید.

باور غلط ۳: عطر باید روی مچ دست مالیده شود.

یکی از عادات رایج این است که پس از اسپری کردن عطر روی مچ دست، آن را مالش می‌دهند. این عمل می‌تواند به تغییر ترکیبات عطر منجر شود و باعث از بین رفتن نت‌های ابتدایی و میانی عطر شود. بهترین روش برای استفاده از عطر، اسپری کردن آن بر روی لباس و الیاف است.

باور غلط ۴: عطر ها بر روی بدن افراد مختلف بوی متفاوت ندارند.

عطرها بر روی هر فرد ممکن است بوی متفاوتی داشته باشند. این تفاوت به دلیل تفاوت در شیمی بدن، نوع پوست و حتی رژیم غذایی افراد است. بنابراین، عطر ممکن است بر روی یک فرد بوی خوشایندی داشته باشد، اما بر روی فرد دیگر بوی متفاوتی بدهد. بهترین راه برای اطمینان از مناسب بودن عطر، آزمایش آن بر روی پوست خودتان است.

باور غلط ۵: عطرهای قوی برای تمام مناسبت‌ها ، مناسب هستند.

هر عطر مناسب هر موقعیتی نیست. برخی از عطرهای قوی و سنگین ممکن است برای استفاده روزمره یا محیط‌های کاری مناسب نباشند. برای چنین موقعیت‌هایی، عطرهای ملایم‌تر و خنک‌تر انتخاب بهتری هستند. عطرهای قوی بیشتر برای مناسبت‌های خاص و شبانه مناسب هستند. انتخاب عطر مناسب برای هر مناسبت می‌تواند تاثیر زیادی بر جذابیت و اعتماد به نفس شما داشته باشد.نکته دیگر اینکه هر عطری فصل مناسب خودش رو دارد.

باور غلط ۶: عطرها می‌توانند بدون محدودیت بر روی هر ناحیه‌ای از بدن استفاده شوند.

استفاده از عطر بر روی برخی نواحی بدن می‌تواند باعث تحریک پوست و یا حتی آلرژی شود. نواحی‌ای مانند زیر بغل یا نقاط حساس بدن به دلیل وجود غدد تعریق و حساسیت بیشتر پوست، ممکن است نسبت به ترکیبات عطر واکنش نشان دهند. بهترین نواحی برای استفاده از عطر، نقاطی هستند که ضربان قلب قابل حس است و پوست نازک‌تر است.اما در کل بهتر است روی پوست خودتون عطر رو اسپری نکنید.

 

باور غلط ۷: عطرها می‌توانند به مدت طولانی نگهداری شوند.

عطرها نیز مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی نیاز به نگهداری صحیح دارند. نگهداری عطر در محیط‌های گرم و مرطوب می‌تواند باعث تجزیه ترکیبات آن شود و کیفیت عطر را کاهش دهد. بهترین مکان برای نگهداری عطر، جای خنک و خشک و دور از نور مستقیم خورشید است.

باور غلط ۸: عطررو نباید به صورت مستقیم بر روی لباس اسپری شود.

بعضی ها در این باورهستند که اسپری کردن عطر به صورت مستقیم بر روی لباس می‌تواند باعث لکه‌دار شدن آن شود. بهترین روش برای استفاده از عطر، اسپری کردن آن بر روی الیاف است. اگر می‌خواهید عطر بر روی لباس باقی بماند، می‌توانید از فاصله دور و به مقدار کافی این کار را انجام دهید.

باور غلط ۹: عطرها می‌توانند به هر میزانی استفاده شوند.

استفاده بیش از حد از عطر می‌تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند و حتی سردرد در اطرافیان شود. بهتر است همیشه از مقدار کمی عطر استفاده کنید و در صورت نیاز در طول روز آن را تجدید کنید. با این کار می‌توانید بوی خوشایند و ملایمی داشته باشید بدون اینکه برای دیگران آزاردهنده باشد.

باور غلط ۱۰: عطرها باید در تمام فصول سال یکسان باشند.

عطرها نیز مانند لباس‌ها باید با توجه به فصل سال تغییر کنند. عطرهای خنک و ملایم برای فصل تابستان و عطرهای گرم و سنگین برای فصل زمستان مناسب‌تر هستند. تغییر عطر با تغییر فصل می‌تواند به شما کمک کند تا همیشه بوی مناسبی داشته باشید و احساس راحتی بیشتری کنید.

باور غلط 11 : ادکلن برای مردان و عطر برای زنان استفاده میشه!

بعضی افراد فکر می کنند ادکلن مختص آقایونه و عطر و پرفیوم برای خانم‌ها هست، این طرز فکر کاملا اشتباهه . این دو لفظ در اصل به میزان غلظت اسانس موجود در داخل بطری عطر اشاره میکنه. غلظت‌های اکستریت، پرفیوم، ادوپرفیوم، تویلت، ادوتویلت، ادکلن، اوفرش… تاکید روی جنسیت خاصی ندارن و فقط غلظت عطر را داخل محلول نشان می دهند.

باور غلط 12 : عطر را در هوا اسپری کنید و از داخلش رد بشید!

این توصیه را حتما بارها شنیده اید  و ممکنه برایتان عجیب غریب باشد خب اگر کمی دست و دلباز باشید ! میتونه روش جالبی هم باشه چون فضای اتاقتون معطر میشه و سر تا پای شما برای دقایقی خوش‌رایحه میشود اما خیر واقعیت اینه که اگر عطر را روی الیاف اسپری کنید بازخورد بهتری رو می تونید دریافت کنید.

باور غلط 13 :عطر خوب و باکیفیت عطریه که ماندگاریش بالاست!

حقیقتا ماندگاری به طبع عطر و میزان غلظت اسانس داخل عطر بستگی دارد و ماندگاری بالا نشان‌دهنده‌ی باکیفیت بودن عطر و ماندگاری پایین لزوما به معنی پایین بودن کیفیت نیست.

باور غلط 14 :من متوجه بوی عطرم نمیشم، چقدر بی کیفیت که انقدر زود خراب شد!

این حستون کاملا اشتباهه، در اصل بینی ما به بوی عطرمان عادت میکند. صرف اینکه شما دیگه نمی توانید مثل روز اول متوجه بوی عطرتان شوید به این معنی نیست که اطرافیانتان هم متوجه عطر شما نمی‌شوند.


باور غلط 15 : مشامم پر شده حین خرید پس قهوه بو میکنم تا مشامم باز بشه!


در واقع چون خود قهوه در عطرسازی نت محسوب میشه ،خودش باعث میشه تا مشاممون بیشتر پر بشه.پس بهترین کار اینکه از هوای آزاد استفاده کنیم و چنتا نفس عمیق بکشیم.


باور غلط 16 : برای ماندگاری بهتر از وازلین استفاده کنم!


در واقع طبق گفته این دوستان اگر بخواین از ماندگاری بیشتر عطر برخوردار بشیم باید وازلین رو روی پوستمون بمالیم در واقع این باور غلط است زیرا عطر شما با اون چربی پوست و وازلین ترکیب میشه و اون عطر از ظرافت و زیبایی خود خارج میشه و ترکیبی نه چندان جذاب تقدیم شما میشه.

پیشنهاد میکنم این ویدئو رو در رابطه با همین موضوع از یوتیوب یانی تماشا کنید.

در نهایت :

باورهای غلط درباره عطرها می‌توانند باعث اشتباهاتی در انتخاب و استفاده از آن‌ها شوند. با شناخت و درک درست از ترکیبات و نحوه استفاده از عطرها، می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید و از تجربه بویایی خوشایندتری برخوردار شوید. همیشه به یاد داشته باشید که عطرها نمادی از شخصیت و سلیقه شما هستند، بنابراین انتخاب و استفاده صحیح از آن‌ها اهمیت زیادی دارد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید