عطر اماراتی داستانش چیه؟!

عطر اماراتی داستانش چیه؟!
عطر های اماراتی امروزه توی بازار ایران و خاورمیانه خیلی سروصدا کردن ولی چی باعث شده اینقدر طرفدار داشته باشن؟توی این مقاله به همین موضوع پرداختیم که ویژگی عطر های اماراتی چی هستش و به صورت کلی این شرکت های اماراتی به چند دسته تقسیم میشن؟

عطر های اماراتی،جایگزینی اقتصادی یا جعل و کلاه برداری؟

قطعا پیش اومده که در حال گذراندن وقت در اکسپلور اینستاگرام خود باشین و با پست هایی مواجه شوید که در آن عطر و ادکلن های اماراتی را به فروش می رسانند؛اما سوالی که پیش خواهد آمد این است که این عطر هایی که تمامی تمرکز فضای مجازی را از آن خود کردند، پیشینه و اصالت این عطر ها و برند های امارتی از کجاست و چه چیزی باعث شده که در این مدت زمان کوتاه(نسبت به برند های اروپایی) توانسته جایگاهی ویژه در میان مردم برای خود پیدا کند؟!

هدف کلی عطر های اماراتی این است که بتوانند عطر هایی تولید کنند که برای مصرف کننده اقتصادی و مقرون به صرفه باشد و تمامی مردم دسترسی خرید آن را داشته باشد.اما به چه قیمتی؟

به صورت کلی می توان محصولاتی که برای صنعت عطرسازی امارات هست و تولید می شوند را به دو دسته تقسیم کرد:

1-برند های اماراتی

2-عطر ها و ادکلن های اماراتی:

برند های اماراتی:

این عطر ها قاعدتا در خود کشور امارات تولید و بسته بندی می شوند و نکته مهم این است که این عطرها تقلبی نیستند زیرا با رعایت قانون کپی رایت طراحی و تولید می شوند.بازار هدف این برند های اماراتی مشتریانیست که اکثر آنها در محدوده خاورمیانه زندگی می کنند و به دنبال عطرهایی هستند با قیمت مناسب؛اما به این معنی نیست که برند هایی مانند آرماف و رصاصی در تمام فروشگاه های اروپایی و آمریکایی یافت می شوند.

برند هایی اماراتی نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

*کپی از محصولات اورجینال محبوب و مشهور در سطح جهانی

*محصولات اورجینال تولید شده توسط خود برند های اماراتی

 

دسته اول جز عطر هایی هستند که تقلبی نیستند به دلیل اینکه قوانین حق کپی رایت را رعایت می کنند اما پایه این عطر های تولید شده عطر های اورجینال اروپایی است.این عطرها با نام،شیشه،بسته بندیی متفاوت طراحی و تولید شده اند و تقلبی محسوب نمی شوند.برندی همچون آرماف جز برند هایی هست که توی همین دسته فعالیت می کنند.به عنوان مثال:      

    کلاب دی نویت اینتنس مشابه کرید اونتوس (مقاله مشابه های معروف اونتوس)           و              ترس نویت مشابه کرید سیلور مانتین

دسته دوم محصولاتی هستند که از صفر تا صد ،تولید و طراحی با همین برند هستش و گونه ای می توان گفت اورجینال محسوب می شوند.مجددا از برند آرماف می توان به رایحه بلک اونیکس اشاره کرد.

عطر ها و ادکلن های اماراتی برند های اماراتی:

عطرها و ادکلن های اماراتی: این دسته جز عطر هایی هستند که قصد مشابه سازی کردن روایح رو دارند که کاملا از خود رایحه گرفته تا شیشه عطر دقیقا مانند عطر اورجینال باشه و به گونی ای می توان گفت که فیک محسوب می شوند و این عطر ها غیر قانونی هستند زیرا قانون جهانی کپی رایت رو نقض کرده اند.

شیشه و بسته بندی این عطرها معمولا در چین،امارات یا هر کشور دیگه ای تولید می شود و اسانس اصلی(عطر)آن در کشور امارات تزریق و شیشه پر می شود و برای کشور های خاورمیانه ای به صورت قاچاق و غیر قانونی صادر می شود.

اما اگر بخوایم جوابی برای سوال اصلی مان (چیست که این برند هارو شناخته شده میکنه؟)پیدا کنیم می توان چند پارامتر را به صورت کلی بررسی کرد.

ویژگی های عطر های اماراتی:

-قدرت عطر های اماراتی:

اکثر این عطرها از قدرت بالایی برخوردار هستند به گونه که یکی از مهم ترین نکات برای خریداران عطر در حوزه خاورمیانه ماندگاری و پخش بو عطرشون هست؛برخلاف مشتریان اروپایی و آمریکایی که نهایت ماندگاری مطلوب برای آنها پنج ساعت می توان در نظر گرفت؛پس شاید بتوان گفت که نقطه ضعف این بازار هدف که برند های امارتی آن را هدف گرفتند یکی از پاسخ های اصلی ماست.زیرا این عطر ها از ماندگاری و پخش بو بسیار طولانی برخوردار هستند.

 

-قیمت پایین

قیمت این عطر ها نسبت به نسخه اصلی یا اورجینال: دیگر ویژگی تکمیل کننده این سری روایح قیمت پایین آنهاست که برای بازاری همچون خاورمیانه می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد مخصوصا که اکثر این روایح در حجم های بالا تولید می شوند و به فروش می رسند.

بسته بندی نسبتا شیک و مرتب عطر های امارتی:

چه چیزی می تواند برای مصرف کننده در خاورمیانه بهتر از این باشد که محصولی با ماندگاری بالا،قیمت به صرفه و شیشه شیک و جذاب باشد؟ قطعا بسته بندی و شمایل عطراماراتی می تواند برای مخاطب جذاب باشد به گونه ای که تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.این بسته بندی ها از زیبایی ها بالایی برخوردار هستند.

 

-تنوع در رایحه‌ها و ترکیبات

 

یکی از نقاط قوت صنعت عطرسازی اماراتی، تنوع بالای محصولات آن است. برندهای مختلف اماراتی تلاش می‌کنند تا با ارائه رایحه‌های متنوع، نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند. از رایحه‌های گلی و شیرین گرفته تا رایحه‌های چوبی، دودی و شرقی، همگی در محصولات برندهای اماراتی یافت می‌شوند. این تنوع به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بر اساس سلیقه شخصی و موقعیت‌های مختلف، عطر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

برند های مشهور اماراتی؟

اجمل (Ajmal)

اجمل یکی دیگر از برندهای معتبر و با سابقه در صنعت عطرسازی امارات است. این برند در سال ۱۹۵۱ تأسیس شد و با تمرکز بر سعی در تولید عطر با کیفیت به یکی از نام‌های بزرگ در صنعت عطرسازی تبدیل شده است. اجمل با ترکیب رایحه‌های شرقی و غربی، محصولاتی با ماندگاری بالا تولید می‌کند همچنین؛این برند همچنین در زمینه صادرات عطرهای لوکس به بیش از ۲۴ کشور جهان فعال است. 

لطافه (Lattafa)

لطافه از دیگر برندهای محبوب اماراتی است که به خاطر ارائه محصولاتی با قیمت مناسب شناخته شده است. این برند تلاش می‌کند تا با ارائه رایحه‌های متنوع و بسته‌بندی‌های جذاب، نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان را برآورده کند. لطافه به خاطر عطرهای ماندگار و با کیفیت، یکی از انتخاب‌های محبوب در بازار عطر امارات محسوب می‌شود.

 

 

آیا با تمامی این تفاسیر به سراغ عطر های اماراتی بریم؟

جواب به این سوال هم بله هست هم خیر.

کاملا بستگی به شما دارد؛اگر به دنبال عطری هستین که نسخه اقتصادی عطر های محبوب و مشهور اورجینال موجود در سطح دنیا باشید ،می تواند برای شما مناسب باشد البته اگر با این موضوع مشکلی ندارید که عطری که استفاده می کنید تقلبی هست و سعی در تظاهر چیزی شود که نیست.موضوع دیگر این است که این عطرها به صورت غیر قانونی تولید وعرضه میشوند چرا؟به دلیلی که بالاتر به آن پرداختیم.

اما اگر سعی دارید در حفظ اصالت کالا خود کوشا باشین می توانید با کمی هزینه بیشترعطر اقتصادی اورجینال خریداری بفرمائید.این مقوله نیز در صنعت ساعت سازی نیز باب است به گونه ای که لزومی ندارد برای خرید ساعتی های کپی، پول ساعتی اورجینال از برندی معتبر رو پرداخت کنید.

در نتیجه کاملا بستگی به شما دارد که تصمیم به خرید چه عطری دارین؛حالا با این اوصاف تصمیم شما چیه؟



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید